• vetvadjagvill

V å r d n a d s f r å g a??

Denise87 skrev 2013-01-30 19:09:02 följande:
    Men det su skriver förutsätter att man har ett skrivet umgängesschema så att det finns något att bryta emot.

Har man det gör man bäst i att följa det så långt det går men det hade i alla fall legat mamman i fatet att inte informera, sedan att han hämtade barnet är inte det bästa han kunde göra om man ska se det ur en vårdnadstvistsituation men han hade uppenbarligen skäl nog och laglig rätt. troligtvis finns inget avtal skrivet så då har han inte brutit mot något heller och om det nu finns ett avtal m så än muntligt så kan man utan problem hävda att det inte gäller om mamman inte ens an ta hand om barnet.
    SÅ du menar att dessa föräldrar bara hämtar barnet om de känner för.. typ den som kommer först till dagis kan hämta och så får man se vem av dem.. och dagis har inte en aning om vem av föräldrarna som ska hämta barnet och båda kan säga att den andra ska hämta... ??
  • vetvadjagvill
    Denise87 skrev 2013-01-30 19:09:02 följande:
    Men det su skriver förutsätter att man har ett skrivet umgängesschema så att det finns något att bryta emot.

Har man det gör man bäst i att följa det så långt det går men det hade i alla fall legat mamman i fatet att inte informera, sedan att han hämtade barnet är inte det bästa han kunde göra om man ska se det ur en vårdnadstvistsituation men han hade uppenbarligen skäl nog och laglig rätt. troligtvis finns inget avtal skrivet så då har han inte brutit mot något heller och om det nu finns ett avtal m så än muntligt så kan man utan problem hävda att det inte gäller om mamman inte ens an ta hand om barnet.
    bara för att det inte finns något nedskrivet så kan han inte bara hämta.
    TS är tydlig själv med att barnet var hos mamman = mammans tid.    
  • vetvadjagvill
    Denise87 skrev 2013-01-30 19:14:11 följande:
    Det har jag aldrig sagt, jag har rätt att veta vart mitt barn är och vem som tar hand om det.

Men för att svara på din fråga ja jag har rätt att bedöma att det pappan gör är olämpligt för barnet oavsett när OM det skulle vara det, och det är inte bara min rättighet utan mitt ansvar som förälder. 

Det är så roligt med folk som svänger sig med ord och termer så att dem själva inte ens vet vad dem skrivit. 

Du har helt rätt i en sak.. ditt ansvar.. men på DIN TID!

DU har ingen rätt att kräva den infon på den andras tid. 
    Du har ingen rätt att bedömma detta...  fast om det finns en uppebar risk att barnet ska fara ille, tex att mormor är i stånd att mörda barnet eller i stund stånd att slå barnet så måste du skydda barnet.

Men då pratar vi något helt annat än om en mormor som tar hand om ett barn medans mamma är på sjukhus.

Så om mamman har dagis och du inte litar på dem.. hämtar du då också.. eller  om mamman har nattis och du anser barnet ska sova hemma.. hämtar du då också?

Eller om barnet ska vara med sin mormor några dagar och mamman tex ska jobba eller medverka på tex möten eller annat.. hämtar du då också?

Jag tror inte du förstår innebörden av tingsrättens mening då man delar upp tiden...  eller om man ahr ett muntigt avtal om vem som har vilken tid.

I så fall kan man skippa avtal  och domslut..för om en förälder anser att den andra gör fel så hämtar man barnet .. (vilket man inte bör göra på den andras tid)               

• vetvadjagvill
    Anonym skrev 2013-01-30 19:16:45 följande:
    Har dom tvist? Woho!!! Larma ts om de för han vet inte!!!Flört

mamman kan starta en tvist
  • vetvadjagvill
    Iam skrev 2013-01-30 19:19:38 följande:
    Och jag ger inte kattskit för din. 

Vem har rätt och vem har fel?
    Du anser att du har rätt, jag anser att du har fel..
    Du anser att jag har fel, jag anser att jag har rätt...

hallå där..

Jag anser att DU har rätt

• vetvadjagvill
    mirre67 skrev 2013-01-30 19:22:28 följande:

Fast nu tycker jag det handlar om en rätt speciell situation, d v s mamman har hamnat akut på sjukhus och kan inte ta hand om barnet. Det du beskriver är ju situationer där ingen, som jag förstår, är förhindrade att ta hand om barnet på det sättet. Och jag kan lova dig, att om en mamma skrev här och var urförbannad på sitt ex för att han lämnat barnet till sin mamma, d v s barnets farmor, så hade hon fått hur många som helst här på sin sida.

Jag bryr mig inte om  kön...

Det handlar om agerande till 100%
    Så många ggr jag stått på pappans sida på  detta FL när det funnits korkade mammor.

Men det finns faktikst en hel del pappor som gör fel också och då säger jag det oavsett om det är pappor eller mammor.

• vetvadjagvill
    Denise87 skrev 2013-01-30 19:21:16 följande:
    Men läs vad som står istället, jag har rätt att bedömma det men inte att neka föräldern att göra så.

läs läs 

Ja du har rätt att ha en åsikt.

men du får inte agera så som ts gjorde.

• vetvadjagvill
    Anonym skrev 2013-01-30 19:23:04 följande:
    Tjoho..med dej o Iam som advokat?!Tomte

tror vid Gudarna att hon skulle förlora om hon valde dig  {#emotions_dlg.flower}
  • vetvadjagvill
    mirre67 skrev 2013-01-30 19:22:28 följande:

Fast nu tycker jag det handlar om en rätt speciell situation, d v s mamman har hamnat akut på sjukhus och kan inte ta hand om barnet. Det du beskriver är ju situationer där ingen, som jag förstår, är förhindrade att ta hand om barnet på det sättet. Och jag kan lova dig, att om en mamma skrev här och var urförbannad på sitt ex för att han lämnat barnet till sin mamma, d v s barnets farmor, så hade hon fått hur många som helst här på sin sida.
    men det är ändå mammans omdömme och tid  vi pratar om här att barnet var med mormor.

jag har varit akut sjuk med ett ex som vägrat hämta barn...  och hade ingen skyldighet heller för den delen för min tid mitt ansvar.
    OM jag inte hade haft någon barnvakt så hade nog soc hjläpt mig att kontakta pappan.

Men jag ordnade det och ts borde inte taget eget beslut om barnets tid på mammans tid.

• vetvadjagvill
    Iam skrev 2013-01-30 19:27:22 följande:
    Jag är inte advokat och har aldrig utgett mig för att vara det. 

Och din attityd säger mig att det nog inte ligger så mycket mer bakom dina ord än, för att använda mig av din egen vokabulär, kattskit.  
    du ser läskunnigheten och förståelsen.. inte jag heller men ändå kommentaren.. :)
Svar på tråden V å r d n a d s f r å g a??