Denise87 skrev 2013-01-30 19:14:11 följande:
Det har jag aldrig sagt, jag har rätt att veta vart mitt barn är och vem som tar hand om det.
Men för att svara på din fråga ja jag har rätt att bedöma att det pappan gör är olämpligt för barnet oavsett när OM det skulle vara det, och det är inte bara min rättighet utan mitt ansvar som förälder.
Det är så roligt med folk som svänger sig med ord och termer så att dem själva inte ens vet vad dem skrivit.
Du har helt rätt i en sak.. ditt ansvar.. men på DIN TID!
DU har ingen rätt att kräva den infon på den andras tid.
Du har ingen rätt att bedömma detta... fast om det finns en uppebar risk att barnet ska fara ille, tex att mormor är i stånd att mörda barnet eller i stund stånd att slå barnet så måste du skydda barnet.
Men då pratar vi något helt annat än om en mormor som tar hand om ett barn medans mamma är på sjukhus.
Så om mamman har dagis och du inte litar på dem.. hämtar du då också.. eller om mamman har nattis och du anser barnet ska sova hemma.. hämtar du då också?
Eller om barnet ska vara med sin mormor några dagar och mamman tex ska jobba eller medverka på tex möten eller annat.. hämtar du då också?
Jag tror inte du förstår innebörden av tingsrättens mening då man delar upp tiden... eller om man ahr ett muntigt avtal om vem som har vilken tid.
I så fall kan man skippa avtal och domslut..för om en förälder anser att den andra gör fel så hämtar man barnet .. (vilket man inte bör göra på den andras tid)