• gustava22

9 missfall - sen fick jag veta varför

Naquadria skrev 2013-02-08 21:31:59 följande:
    Jag har också problem med immunförsvaret, vilket var helt okänt innan missfallen började. Fick 5 missfall/MA i vecka 11-12 under några år och inledde processen för adoption innan jag fick diagnos ( kardiolipin antikroppar).

Utredningarna och väntan var outhärdligt långsam, men jag fick hjälp på mitt vanliga sjukhus här hemma i Sverige.

Idag har jag tvillingar på 7 år och en lillasyster på 3 år. :)

Lycka till med din graviditet!

vilken behandling fick du? Hade du högt värde på antikropparna. Min dotter är nu gravid 20+5, efter två missfall. Har både kardiolipinantikroppar och TPO ak. Har fått Fragmin som barnmorska och läkare vill att hon slutar med. Fick du Fragmin? Hur länge i så fall? Hoppas du vill svara, eller någon annan med erfarenhet.

• gustava22

TWH; inga argument mer än att det anser att det inte behövs, jag tror inte de har tillräcklig kunskap. Hittills har hon i alla fall fått utskrivet, men de senaste gångerna efter diskussion. Första gången var det kliniken som tyckte att det kunde vara värt att prova, efter att vi själva önskat detta. Skrev också ut trombyl och prednisolon. Hade också kontakt med läkaren Leif Mathisen, som tyckte trombyl var aktuellt och kanske också fragmin, men han ansåg att prednisolon inte var till någon nytta utan snarare var till skada. trappade ner detta ganska tidigt och tog bort trombylen på grund av blödningar. hon går nu hos bm knuten till distansläkaren så vi får se hur det blir. Jag tror både prednisolonet och fragminet haft stor betydelse. kanske också det varit bättre med fryst blastocyst som inte krävt några extra hormoner.

• gustava22

nej inte ännu, men får väl försöka med det om de inte vill skriva ut mer.Hon har inte fått slutgiltigt svar ännu,

Svar på tråden 9 missfall - sen fick jag veta varför