• TWH

9 missfall - sen fick jag veta varför

Det är helt otroligt att en läkare säger så - det är ju bara att slå upp på nätet att förhöjda tpo ofta har en korrelation m fertilitetsproblem, grrr, man blir så besviken. Telekonsultationen kostar mindre än 2000 sek så du vet. Du har mer info i denna trådstart www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249-3.html

• TWH

Har ni frågat Leif vad han tycker om att ta bort fragminet?

• TWH

Ja, vad bra, hör m honom om de vill ta bort fragminet, återkom annars!

• TWH

Besa o greeneyes, han tar andra immunprover än de som tas i Sverige så han behöver komplettera med dessa så att bilden blir fulltalig innan han kan uttala sig. Däremot så kan man ta dessa prover från Sverige och skicka med fedex, så man behöver inte resa till Aten. Så var det förut i alla fall. Ni kan se hur man gör längst ned på denna sida fertilitetsguiden.com/immunologi/immuntester.php Däremot bör ni ha en telefonkonsultation m dr D så att han kan läsa provsvaren och ge er en behandlingsplan. Förslag 1. Telekonsultation m dr D (kostar mindre än 2000 sek), han rekommenderar er vad ni ska göra. 2. Ta prover och skicka m fedex, de prover dr D vill att ni tar - alternativt åk ned till Aten för undersökning och prover där (enklaste o bästa alternativet men det kostar en slant) 3. Låt dr D tyda provresultaten och ge er en behandlingsplan.🌺

• TWH

Vitsippa, jag håller tummarna för dig. Det finns massor av olika symptom för immunförsvarsproblem. I mitt fall, jag har för hög halt nk celler, så har jag varit ovanligt frisk, aldrig influensa o dyl. Något jag inte har reflekterat över men mitt försvar är för aggressivt när det gäller fertilitet. Dock blev jag sjuk, fick influensaliknande symptom m feber, varje gång implementering skedde, i ca en dag. Det var ju mitt immunförsvar som aktiveradesvarje gång. Det finns massor att läsa på denna hemsida fertilitetsguiden.com/immunologi/immunproblem.php det finns så många olika immunproblem menjag hoppas du hittar något på den sidan. 💐

• TWH

Tack snälla ni❤ ja, vi är många som har immunproblem. Jag är också aktiv i en annan tråd med "immuntjejer" som är/har varit eller ska till Aten, London el NY för att få hjälp. Läkaren i Aten har ett hundratal svenska tjejer som han supportar just nu!

• TWH
    Vitsippa75 skrev 2013-02-14 21:37:57 följande:
    Läkaren i Aten har ett hundratal svenska tjejer som han supportar just nu..... men varför forskar inte svenska läkare om detta? Det måste ju finnas massor av studier och statistik hos Läkaren i Aten. Om det nu är så dåligt varför blir då så många kvinnor gravida?? Bara en reflektion jag hade....

Bra fråga, det handlar om inställning, jag har dock märkt att yngre läkare är mer välvilligt inställda. Jag har en läkare som jag träffade i och m sista missfallet i aug och hon följer mig nu i min immunbehandling från Aten och är mer el mindre övertygad. Hon läser in sig på området. Jag rekommenderar att läsa boken Is your body baby friendly av Alan Beer, den är fantastisk. Han är upphovsmannen bakom immunbehandlingen jag går igenom. Under hans tid fick han över 3000 patienter som efter många år hade förklarts oförklarligt barnlösa. Av dessa lyckades han hjälpa 80 procent att bli föräldrar. Så många av oss har förmodligen immunproblem🌺
  • TWH

Onelife, jag kan verkligen rekommendera dig immunspåret och läkaren jag träffat i Aten, en fantastiskt kompetent läkare. Om man har immunproblematik så kan det bli värre ju mer man försöker - men det kan ju också vara så att immunförsvaret under en period går ner eller stbiliserar sig (t ex en inflammation kan ju gå över) och därför funkar det plötsligt! Jag hoppas du får hjälp snart, om du vill bolla immunfrågor är du välkommen😊

• TWH

Tack själv😊 det är precis blodproppar som skapas vid immunproblem, kroppen försöker stöta bort embryot mha blodproppar/skära av livlinorna!

• TWH

Vi hoppas att innohep o trombyl hjälper - säger Leif att du ska köra båda?

Svar på tråden 9 missfall - sen fick jag veta varför