ninotchka skrev 2013-01-25 16:49:12 följande:
Som det ser ut idag kostar enbart barnomsorgen flera hundra mer än vad jag får i barnbidrag, och pappan har vår dotter så mycket att det i princip inte blir något kvar av underhållet som sedan helt försvinner med ett vv-boende.
Det som sedan skall betalas är ytterkläder, skor, försäkring mm.
Pappan anser då att han inte kommer betala något alls så länge jag har ensam vårdnad. Och att jag ensam ska stå för alla kostnader eftersom det är min skyldighet som värdnadshavare.
Han vill inte köpa något gemensamt, utan dottern ska ha separata kläder, skor, skridskor mm på våra respektive veckor. Punkt slut.
Jag tycker att det är helt sjukt att det i förlängningen innebär att vår tjej inte ska få ha sin favvo-jacka, favvo-prylar mm att själv förfoga över. Och helt sanslöst att han kan komma undan med att slippa betala för barnomsorgen!
Och nej, i vår kommun delar man aldrig på fakturan, tyvärr.
Har lekt med tanken på att endast ange "min" omsorgstid - men då blir det tydligen problem eftersom jag då "försvårar" umgänget för stackars pappa.
Det här går mig lätt på nerverna!
Ring famrätten och fråga om det är rimligt att du betalar HANS omsorgstid. Ring och tjata på kommunen om att de får lov att dela fakturan. Säg som det är du har inte råd att betala hans tid.