Delade kostnader, bb, dagis, kläder vid tvist....???
Som du beskriver var det länge med mig och mitt X, vi har vv.
Dagisräkningen som inte gick att dela kom till mig, liksom BB. Betalade dagis, och det som var över köpte jag t.ex. ytterkläder för, som vi har gemensamt.
Det blev ca 500:- över på barnbidraget, självklart köpte jag mer till min dotter än så varje månad, men Xet fick bara ta del av det som var kvar från BB.
Idag överför han halva dagisavgiften, som jag sen betalar. Köper kläder, hjälmar, danskläder osv för barnbidraget som vi delar på. Egentligen samma ekonomiska tillvägagångssätt som tidigare.
Förut hade dottern alltid de fulaste fläckiga kläderna, oftast för små, då jag hämtade på dagis och min vecka började. Jag kontrade det genom att skicka tillbaka henne i fina kläder i rätt storlek, alltså normala kläder, och efter ett tag slutade han.
Så mitt tips till dig TS, håll honom kort, inga onödiga diskussioner, för över hälften av det som är kvar när du betalt dagis, så är det "rättvist". Om han inte vill skicka kläder fram och tillbaka så strunta i det, men var då benhård och ge inte honom något extra.