Fördel vid eventuell vårdnastvist?
Jag och min man skall skilja oss. Vi har en dotter på 2,5 år.
Skilsmässan är på min mans initiativ medan jag tycker att vi borde kunna reda ut vad som är fel och försöka rätta till det som vi inte är lyckliga med. Jobba på relationen helt enkelt ( vilket vi inte har gjort på mkt länge). Jag anser att det är bådas fel att det inte varit bra det senaste men jag tycker absolut att det borde gå att göra ngt åt....Det tycker inte han.=(
Hur som helst...Jag har varit tvungen att flytta. Han bor kvar i huset. Jag har köpt ett nytt hus och vi har vår dotter varannan vecka. Vi samarbetar bra hittills men nu står vi inför ett dilemma och enligt mig ett mycket stort problem.
Jag vill att min dotter skall vara skriven hos mig. Det finns två anledningar till det 1: Känslomässigt. Jag vill inte detta. JAG vill inte skiljas. Jag vill inte leva halva livet utan min dotter och det skulle kännas som att hon inte bor hos mig på riktigt om hon inte är skiven hos mig helt enkelt. Känslan när jag tänker på det är fruktansvärd. Svårt att beskriva. Anledning 2: Praktiskt. Jag vill att hennes post skall gå till mig. Kallelse till tandläkare, brev från skolan etc etc.. Jag vill inte ha andrahandsinfo av mitt ex o lita på att han förmedlar all info till mig. Jag VET att jag har mycket bättre koll på sådana saker och det vet han också.
Men han vill alltså inte låta henne vara skriven hos mig. Han tror nämligen att det skall ligga honom i fatet vid en eventuell vårdnadstvist OM det skulle uppstå en sådan någon gång i framtiden. Han menar att han redan är i underläge som pappa och om hon är skriven hos mig så får jag ännu en fördel. Stämmer det tror ni???
Tacksam för era tankar kring detta.