siamesia skrev 2013-01-26 01:32:21 följande:
Apotekets "intimtvål" är tyvärr inte alltid så snäll mot kön. Aco Mild tvål däremot vet jag efter otaliga undersökningar på båda varianterna av kön att den tåls av de flesta. Den är väldigt lätt att skölja bort, vilket inte är fallet med den så kallade intimtvålen.
Olja på kön hör man titt som tätt, det ska "tvättas" med olja och man ska olja in hår och hud och vem vet allt. Detta är en form av hygienmodenyck som tyvärr inte är någon universallösning på folks intimproblem. Olja löser fett vilket kan vara uttorkande i längden och all olja som folk smetar in sig med är inte ren utan innehåller slaggprodukter som kan vara irriterande.
Vaginan är det enda på könsorgan som är självrenande och inte skall tvättas mekaniskt. Allt annat bör hållas rent för att undvika infektioner och faktiskt även svamptillväxt. Många har gjort misstaget att tvätta sig med starka tvålar- till vilka exempelvis den för känsliga personer för sura Lactacyd samt flera "intimtvålar" hör - och därefter dragit slutsatsen att deras intima regioner inte tål att tvättas.
En manslem som "tvättats" i olja skulle jag aldrig vilja ha någon närkontakt med utan en ordentlig tvagning med lämplig tvål först, och kvinnokön ska vi inte tala om. Jag är glad att jag mest har sex med män i dessa "jag sköljer bara av mitt kön under kranen"-dagar!
Sådär, där fick ni en lång utläggning om detta helt oombett:D.
Vad har jag med dessa hygienmodenycker att göra? Någon universell lösning på folks intimproblem har jag inte åberopat med olja. Även tvål kan innehålla slaggprodukter och när jag nämner olja så menar jag inte direkt att man bör hämta flaskan med olivolja på hyllan över spisen, för att använda intimt, utan snarare så kallad babyolja eller någonting mer tvagningsorienterat.
Intressant, det var just Lactacyd som ställde till med det här problemet. Berätta mer! Ut med språket!!

Oj, man kanske borde be snällt.

Snela hest, har du några godtravande råd att ge i denna miserabla situation?

Fler än jag skulle bli glada, tänk på det!
Ljummet vatten räcker många gånger och om det finns behov för något mer emellanåt så märks det allt av. Jag vill mena att man har en rätt så bra överblick som man när det kommer till intimhygienen - till och med bokstavligt talat menar jag det! Allt vi behöver veta, angående vår hygienstatus, märker vi av varje gång som vi urinerar. Vilket säger rätt mycket om de män som likväl går runt med lortiga kön.
Må du stångas av manslemmar som tillhör de mest notoriska oljetvättarna på den här sidan om ekvatorn! Blomma!!