• Nathalie198702

Ni runt vecka 15-16, hur mår ni nu?

Hela min graviditets (under den korta period ) jag hunnit vara gravid, är i vecka 16 men har inte vart på RUL än, så har jag mått äckligt bra, har haft lite illamående med aldrig kräkts, vart lite yr, men nu mår jag kalas, enda jag känner av är mycket kissbesök på toa och liteväxtvärk, men det är allt :)

hur mår ni? haft en jobbig period eller kunnat leva normalt som jag? 

• Svar på tråden Ni runt vecka 15-16, hur mår ni nu?
  • ummabdilleh

hej t.s.. jag ar vecka 16 och mar bra, forutom att jag ar valdigt trott(vilket ar jobbigt nar  jag har 2 aktiva smapojkar att springa efter hela dagarna) och blir kissenodig ofta..ska pa rul om 3 veckor .)

• giggle

Jag är i vecka 15 och jag har haft illamående från vecka 7 och till vecka 14. Men illamåendet har liksom inte alls varit så som jag trodde. Inte alls magsjukeillamående utan mer som illamåendet man känner inför tanken på alkohol när man är riktigt bakis (fast av tanken på kött, fisk, fågel med mera)
    Men ny känner jag mest stickningar i livmodern.

• Nathalie198702
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:01:38 följande:
    hej t.s.. jag ar vecka 16 och mar bra, forutom att jag ar valdigt trott(vilket ar jobbigt nar  jag har 2 aktiva smapojkar att springa efter hela dagarna) och blir kissenodig ofta..ska pa rul om 3 veckor .)
    Härligt att det inte är "värre" speciellt med 2 barn på det :) 

när har du ditt rul? jag har min den 18, känns som evigheter fast det inte är en månad kvar ens :)

lycka till med bebisen 
  • Nathalie198702
    giggle skrev 2013-01-25 21:01:52 följande:
    Jag är i vecka 15 och jag har haft illamående från vecka 7 och till vecka 14. Men illamåendet har liksom inte alls varit så som jag trodde. Inte alls magsjukeillamående utan mer som illamåendet man känner inför tanken på alkohol när man är riktigt bakis (fast av tanken på kött, fisk, fågel med mera)
    Men ny känner jag mest stickningar i livmodern.
    Hej :)

Nej jag håller med dig, mitt satt mest i halsen och åkte upp och ner typ, jag har fortfarande svårt för mat os, speciellt när det gäller alla typer av kött

Hoppas det går bra för dig hela vägen 
  • ummabdilleh
    Nathalie198702 skrev 2013-01-25 21:04:45 följande:
    Härligt att det inte är "värre" speciellt med 2 barn på det :) 

när har du ditt rul? jag har min den 18, känns som evigheter fast det inte är en månad kvar ens :)

lycka till med bebisen 
    hahaha ja..hade jag inte haft mmina 2 sma hade jag sovit under dagarna och pa morgonen med men tyvarr..
    jag har rul den 21 feb, inte langt efter dig .) har dock gjort 2 ultraljud redan, ett for 2 veckor sen p.ga tidigare missfall..

ska du ta reda pa konet pa rul??    
  • Nathalie198702
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:08:00 följande:
    hahaha ja..hade jag inte haft mmina 2 sma hade jag sovit under dagarna och pa morgonen med men tyvarr..
    jag har rul den 21 feb, inte langt efter dig .) har dock gjort 2 ultraljud redan, ett for 2 veckor sen p.ga tidigare missfall..

ska du ta reda pa konet pa rul??    
    Det är ju så, men då har du annat att tänka på, så kommer graviditeten gå fort :)

hade också velat göra ultraljud men fick inte det pga jag inte blödigt eller haft ont, men ville boka ett vul privat men dom hade inte tid då och tidigaste tiden som var,då hade jag passerat vecka 14 och då gör dom inte vul längre.

jag hoppas vi får reda på könet då, annars bokar jag ett könsultraljud är det tänkt, vi vill veta, sjdå? 
  • ummabdilleh
    Nathalie198702 skrev 2013-01-25 21:13:16 följande:
    Det är ju så, men då har du annat att tänka på, så kommer graviditeten gå fort :)

hade också velat göra ultraljud men fick inte det pga jag inte blödigt eller haft ont, men ville boka ett vul privat men dom hade inte tid då och tidigaste tiden som var,då hade jag passerat vecka 14 och då gör dom inte vul längre.

jag hoppas vi får reda på könet då, annars bokar jag ett könsultraljud är det tänkt, vi vill veta, sjdå? 

ok da forstar jag.)

jag har hort att de andrat reglerna sa man har ratt att fa reda pa konet pa rul, just for man INTE ska boka extra ultraljud for kolla det...sa JAAAAAA ska kolla, men tror det ar en tjej .) 
  • Nathalie198702
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:17:10 följande:

ok da forstar jag.)

jag har hort att de andrat reglerna sa man har ratt att fa reda pa konet pa rul, just for man INTE ska boka extra ultraljud for kolla det...sa JAAAAAA ska kolla, men tror det ar en tjej .) 
    kan ju hoppas att det är så men då kommer väl bebisen inte vilja visa det, bara för att :D
    vad roligt :) hur kommer det sig att du tror att är en tjej? :D

många i min familj tror det är en pojke, jag hoppas på en pojke, men flicka är ju lika mys för det :) har kommit på mig själv säga pojke varje gång jag pratar om bebben, men vi får se :D 
  • ummabdilleh
    Nathalie198702 skrev 2013-01-25 21:20:06 följande:
    kan ju hoppas att det är så men då kommer väl bebisen inte vilja visa det, bara för att :D
    vad roligt :) hur kommer det sig att du tror att är en tjej? :D

många i min familj tror det är en pojke, jag hoppas på en pojke, men flicka är ju lika mys för det :) har kommit på mig själv säga pojke varje gång jag pratar om bebben, men vi får se :D 

lite svart att forklara men jag brukar dromma innan jag blir gravid att jag ar gravid och aven vad det ar for kon..har stamt med de andra sa tror det gor det med denna med ..)

jasa hi hi tror de det.) egentligen ar man glad bara barnet ar friskt .)  
  • Nathalie198702
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:25:50 följande:

lite svart att forklara men jag brukar dromma innan jag blir gravid att jag ar gravid och aven vad det ar for kon..har stamt med de andra sa tror det gor det med denna med ..)

jasa hi hi tror de det.) egentligen ar man glad bara barnet ar friskt .)  
    Då får brorssorna en lillasyster då kanske :)

ja precis, bara barnet är friskt så är jag nöjd, det är ju det viktigaste 
  • ummabdilleh
    Nathalie198702 skrev 2013-01-25 21:27:42 följande:
    Då får brorssorna en lillasyster då kanske :)

ja precis, bara barnet är friskt så är jag nöjd, det är ju det viktigaste 

ja, har en kansla av att det blir lugnare hemma med en tjej , fast det sags att de blir varre senare i aldern.)

hoppas det gar bra for dig ) 
  • Nathalie198702
    ummabdilleh skrev 2013-01-25 21:31:47 följande:

ja, har en kansla av att det blir lugnare hemma med en tjej , fast det sags att de blir varre senare i aldern.)

hoppas det gar bra for dig ) 
    hehe, ja de återstår att se :)

tack verkligen och detsamma :) 
  • Irmelina
    Nathalie198702 skrev 2013-01-25 20:52:01 följande:
    Hela min graviditets (under den korta period ) jag hunnit vara gravid, är i vecka 16 men har inte vart på RUL än, så har jag mått äckligt bra, har haft lite illamående med aldrig kräkts, vart lite yr, men nu mår jag kalas, enda jag känner av är mycket kissbesök på toa och liteväxtvärk, men det är allt :)

hur mår ni? haft en jobbig period eller kunnat leva normalt som jag? 
    Mått och mår precis som du, fast nu har jag fått foglossning också. Plus boobsen som värker som sjutton! Helt blåa haha...ser groteskt ut:P Min man är dock snäll och säger att jag e vackrare än förut. :)
Svar på tråden Ni runt vecka 15-16, hur mår ni nu?