Att leva polyamoröst?
Jodå, vi gör det. Vi är på många sätt en helt vanlig familj bortsett från att vi är 3 vuxna och lika många barn. Jag har levt gift med make i 18 år. Är bisexuell med dragning åt lesbisk läggning. Mötte en tjej av en händelseför ca 4 år sedan och vi blev vänner. Jag tog hem henne till familjen, och efteråt tyckte maken att hon och jag borde ha en kärleksrelation eftersom vi passar så extremt bra ihop. Hon var då inte lesbisk, men blev i sinom tid kär i mig, och vi blev ihop. Sedan bjöd min man in henne att bo i vår familj, och det har hon gjort i 3,5 år nu.
Vi har alltid varit öppna i vår relation, min man och jag- inte dolt saker för varandra. Men här är det alltså jag som har två relationer med två olika människor, det är ingen ormgrop...och de är inte kära i varandra. Och vi lever under samma tak, är välutbildade och umgås med normala parfamiljer. Vi är rätt så öppna med vår familjebildning. Det är helt accepterat av vänner, våra familjer och av våra barn. Dock väljervi att inte gå ut med det i onödan till människor som inte skulle hantera informationen.