• Anonym (Bobo)

Att leva polyamoröst?

Detta med polyamori är något som vi närmat oss, sakta men säkert. Vi har varit ett par i 7 år och de sista 2 åren har vi aktivt förverkligat många av våra gemensamma fantasier. Till saken hör att vi förstod hyfsat tidigt i vår relation, då vi lekte "sanning o konka" att våra fantasier kompletterade varandra och endast små skillnader har funnits. 

Med tiden har våra experiment främst med min bästa vän  resulterat i en polyamorös relation där inte bara sexet är av betydelse. Kärlek vore en överdrift att påstå men helt klart passionerat och vänskapligt. Den senaste erfarenheten var fantastiskt givande då vi åkte till Rhodos tillsammans. Ingen skillnad mot tidigare resor förutom att min kvinna istället för enbart mig nu även har min bästa vän som bonus. Nu har vi på allvar börjat prata om en mer permanent lösning framgent. Men detta får bero till den dagen hennes döttrar är ute ur boet.  

Om ni undrar varför jag inte har samma "frihet" som henne är svaret enkelt: Hennes energi och uthållighet har allt som oftast överträffat den manliga kapciteten. Dessutom skulle vi aldrig ge oss in på okänd terräng. Blotta tanken på att se mig med en annan kvinna känns jobbig för henne. Hon vill inte få reda på vem jag i så fall skulle välja. Trots att vi bägge går igång på hennes olika "kandidater" till den grad att alla utom 2 av hennes "förslag" har blivit verklighet har vi medvetet hållt vår krets väldigt tajt. Dessutom har vi alla samma uppfattning om hur snabbt saker kan bli fel då antalet deltagare ökar. Av denna anledning har vi begränsat de tillfällen då vi har ytterligare sällskap till en och samma person. Med detta sagt önskar jag alla som bejakar kicken av att söka alternativa lösningar i framtiden. Utan omsvep vill jag rekommendera alla som tänkt prova sex på fler att vara noga med vem man bjuder in. Den stereotypa och oftast totalt felaktiga bilden av en otrogen "hora" som njuter av att förnedra sin stackars bebiskukade spillra av en man är så långt från den sanning våra erfarenheter givit oss. 

Till er som anser er bemästra den för oss obegripliga terminologin kommer en fråga: Hur betecknas vårt upplägg korrekt?

Vi är definitivt inget cuckpar, tvärtom! Jag finner tanken på andra mäns sperma totalt motbjudande. Till och med min egen sperma vill jag inte kladda med. Den enda gång jag kunnat förbise min aversion är de få gånger då vi tar ut svängarna och turas om att komma inuti henne direkt efter varandra. Vid något svagt ögonblick då hon föreslagit vad jag betecknar som ett regelrätt gangbang har jag bromsat henne. Hur porrigt det än kan tänkas känns det rejält vårdslöst.

Hon är ingen "hotwife som agerar på egen hand!

Polyamori vore att överdriva då passion och kyssar samt intimitet inte är samma sak som kärlek. Vi har alla diskuterat vår ideallösning och den innebär att kvinnan är ensam drottning medan jag och min bästa vän gemensamt ansvarar för alla behov . . inte BARA de sexuella. 

Med detta som bakgrund hoppas vi få ett bra förslag. Hur skall vi annars veta vad vi egentligen tänder på? ;) 

Svar på tråden Att leva polyamoröst?