• Anonym (Lingerie JA)

Vad tycker ni kvinnor om att klä er i sexiga underkläde?

Jag som man tycker att vackra underkläder är oerhört sexigt och vackert.

Tunna nylonstrumpor, helst stay ups eller vanliga med höfthållare.
    Men även tunna strupmpbyxor är vackert.
    Vackra trosor och en vacker BH pryder en kvinnas kropp så mycket.
    Det finns idag så mycket att välja på för de kvinnor som vill ha sådant. 

Vad säger ni kvinnor om det? Är det mysigt att ta på sig vackra underkläder och kanske speciellt 
    när man ska mysa med sin partner.

Eller är det bortkastade pengar om din partner köper något snyggt till dig att ha på under?
    Är det porrigt eller vackert eller är ni likgiltiga för det?

Vad tycker ni kvinnor!

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om att klä er i sexiga underkläde?
  • Anonym

Framförallt tycker jag att orden "mysigt" och "mysa" helt ska uteslutas i sexxuelle samanhang. Mysa gör man framför tvn med familjen. Knulla eller ha sex heter det i sexuella samanhang. Skärpning!

• Minxx

Jag tycker om att ha höfthållare (fult ord) men tycker det är svårt att hitta en kjol till det eftersom de går så långt ner på låren. De flesta av mina kjolar är minikjolar och det går ju inte, då skulle man ju se kanten. Det perfekta vore ju en fin pennkjol.
    Hur gör ni? Lång kjol eller höfthållare med korta band? Vet att det finns hållare som sitter högre upp, mer i midjan än på höften men det är obekvämt att ha något som sitter åt i midjan.

• Anonym (Lingerie JA)
    Anonym skrev 2013-01-26 22:09:40 följande:
    Framförallt tycker jag att orden "mysigt" och "mysa" helt ska uteslutas i sexxuelle samanhang. Mysa gör man framför tvn med familjen. Knulla eller ha sex heter det i sexuella samanhang. Skärpning!
    Du har helt rätt att det heter kuk fitta och knulla i sexsammanhang.
    Ordet fitta för mig är ett vackert och mycket sexigt ord.

Medvetet för att inte skrämma  bort eller för att inte verka för  mycket på som om 
    det var bara  för att få att säga de orden så tog jag det lite lugnt med vokabulären.

Jag är mer intresserad av svaren vad kvinnor tycker. 

Jag och min kvinna säger alla möjliga sexord när vi knullar och jag vill nog påstå att hon leder ...  
  • Anonym (annorlunda)

Ja du, själv har jag inget emot snygga o sexiga underkläder. Min sambo däremot, han gillar allra mest ett par rejäla svarta bomullstrosor och en ordentlig BH som lyfter samtidigt som den täcker en del. Blanka saker i finare tyg går helt bort om han får välja! Skrattande

• Anonym

Jag gillar absolut att klä mig i sånt. Men känner mig lite obekväm för det lixom inbjuder så öppet till sex. Man har det ju inte på sin under vardagskläderna oftast så man måste gå o "klä upp sig". Jag blir helt klart glad dock om min man köper såny till mig. Då känner jag att han tycker att jag är vacker och förtjänar att klä upp mig. Att han vill se på mig avklädd och tycker om det. Det är rn komplimang för mig. Och själv tycker jag om min kropp och känner mig vacker i sexiga underkläder. Inte osmakliga dock. Jag vill inte gå runt som nåt billigt utan jag vill känna mig vacker och åtråvärd när jag är avklädd.

• Linda Gr

Jag har gärna snygga och praktiska underkläder. Ett plagg som jag tycker är användbart är gördel. Köpte en på Lindex för en tid sen och den är så praktisk. Korta strumpebandshållare gör att strumpan sitter högt och jag kan även ha ganska kort kjol.  

• Anonym (x)

Jag gillar sexiga underkläder... men det vill inte min kille säga något om... "jag bryr mig inte"... typ. Tyvärr... men jag vill ha det så då har jag det... men lite trist att det inte uppskattas i verkligheten utan bara på brudar på bild eller film :(

• irriducbili
    Anonym (Lingerie JA) skrev 2013-01-26 15:37:35 följande:
    Mitt råd är att köp lite sexiga underkläder i alla fall. 
    Du känner dig sexigare och du utstrålar mera sexighet.
    Förhoppningsvis så ser en man din sexuella utstrålning och "makes a move"
    Inte för att vara sån, men hur kan du som man avgöra vad som gör att en kvinna känner sig sexigare?
    As a child I could walk on the ceiling
  • Lady Namárië
    Anonym (Lingerie JA) skrev 2013-01-26 15:37:35 följande:
    Mitt råd är att köp lite sexiga underkläder i alla fall. 
    Du känner dig sexigare och du utstrålar mera sexighet.
    Förhoppningsvis så ser en man din sexuella utstrålning och "makes a move"
    Grejen är ju att många av de underkläder som faller under kategorin "sexiga för män att titta på" är förbenat opraktiska att ha under kläderna. I påklätt tillstånd känner jag personligen mig både snyggare och mer självsäker i bra, praktiska underkläder som hjälper till att forma kroppen och inte syns genom kläderna. En slät push up-bh och ett par microfiberboxers utan sömmar är sjukt mycket snyggare under de kläder som jag känner mig attraktiv i.
    So say we all
  • Anonym (Man)
    Lady Namárië skrev 2013-01-28 09:07:21 följande:
    Grejen är ju att många av de underkläder som faller under kategorin "sexiga för män att titta på" är förbenat opraktiska att ha under kläderna. I påklätt tillstånd känner jag personligen mig både snyggare och mer självsäker i bra, praktiska underkläder som hjälper till att forma kroppen och inte syns genom kläderna. En slät push up-bh och ett par microfiberboxers utan sömmar är sjukt mycket snyggare under de kläder som jag känner mig attraktiv i.
    Det behöver inte nödvändigtvis finnas en motsättning mellan attraktiva och praktiska underkläder. T.ex. tunna strumpbyxor uppfyller båda krav och kan användas till dagligt bruk. Min fru väljer de tunnaste modellerna och känner sig både bekväm och kvinnlig i dem.
  • Lady Namárië
    Anonym (Man) skrev 2013-01-28 11:55:12 följande:
    Det behöver inte nödvändigtvis finnas en motsättning mellan attraktiva och praktiska underkläder. T.ex. tunna strumpbyxor uppfyller båda krav och kan användas till dagligt bruk. Min fru väljer de tunnaste modellerna och känner sig både bekväm och kvinnlig i dem.
    Det håller jag med om, och jag har gärna fina underkläder på det viset även till vardags. Praktiskt behöver inte alls vara laxrosa stödgördel eller flanell. Men jag fick lite intrycket att det var hela konkarongen med strumpebandshållare och låtsaskorsetter som avsågs och även om sådant också kan vara kul är det faktiskt ganska svårt att bära snyggt under vardagskläder.
    So say we all
  • Anonym (Man)
    Lady Namárië skrev 2013-01-28 12:48:22 följande:
    Det håller jag med om, och jag har gärna fina underkläder på det viset även till vardags. Praktiskt behöver inte alls vara laxrosa stödgördel eller flanell. Men jag fick lite intrycket att det var hela konkarongen med strumpebandshållare och låtsaskorsetter som avsågs och även om sådant också kan vara kul är det faktiskt ganska svårt att bära snyggt under vardagskläder.
    Kläderna kan göra ganska mycket för att framhäva det kvinnliga, men för mig är det viktiga "lättare" kvinnlighetsmarkörer i vardagen, typ strumpbyxor, en bh som skymtar fram lite, en snygg kjol. Om det sen ibland är så att strumpbyxorna är utbytta mot strumpor, kjolen är kortare än vanligt, bh:n är svart etc är det bara lite mera spännande. Men alltför överlastat med "utrustning" ska det inte vara, det kan lätt bli konstlat eller bara kännas "utklätt".
  • Anonym (Lingerie JA)
    irriducbili skrev 2013-01-28 08:59:54 följande:
    Inte för att vara sån, men hur kan du som man avgöra vad som gör att en kvinna känner sig sexigare?
    Detta var ett svar till en kvinna som gärna ville använda sexiga underkläder men inte hade någon man att visa sig för.
    Jag kan som man naturligtvis inte veta vad alla kvinnor tycker är sexigt  och det ger jag mig inte ut för att veta heller.
    Jag tror inte heller att någon kan helt och håller kan tala för någon annan vad som är sexigt.

På samma sätt kan vissa män tycka att de är väldigt attraktiva i en ursnygg kostym men en snygg skjorta med en en slips som är väldigt uppkäftig medan andra män hatar att ha kostym och slips.

Vissa  män känner sexiga i en snygg läderjacka medan andra känner sig alldeles för vardagliga och enkla.

Men man får säga vad man tycker eller tror. 
  • irriducbili
    Anonym (Lingerie JA) skrev 2013-01-28 18:19:40 följande:
    Detta var ett svar till en kvinna som gärna ville använda sexiga underkläder men inte hade någon man att visa sig för.
    Jag kan som man naturligtvis inte veta vad alla kvinnor tycker är sexigt  och det ger jag mig inte ut för att veta heller.
    Jag tror inte heller att någon kan helt och håller kan tala för någon annan vad som är sexigt.

På samma sätt kan vissa män tycka att de är väldigt attraktiva i en ursnygg kostym men en snygg skjorta med en en slips som är väldigt uppkäftig medan andra män hatar att ha kostym och slips.

Vissa  män känner sexiga i en snygg läderjacka medan andra känner sig alldeles för vardagliga och enkla.

Men man får säga vad man tycker eller tror. 
    Då är jag med
    As a child I could walk on the ceiling
  • fuchur

hur vore det med en naken kvinna ikläd i ett litet FÖRkläde? :) gills det med?

• Anonym (Lingerie JA)

Förkläde............ helt OK om du gillar det... 

Jag var lite tjatig på min nya kvinna att hon skulle köpa sig ett par stay ups vilket jag tycker är jätte sexigt.
    Hon ville inte men jag tror att det var jag som köpte ett par till henne i alla fall. Nej.. jag vet att det var lite respektlöst.

Så en vacker dag när vi skulle älska så tog hon på dem efter att ha sagt att hon inte har ben som passar till det. 
    Men det gjorde det visst.
    Hon såg ju hur glad jag blev och kåt med för den delen så då var det lättare. Hon älskar när jag ser kåt och lite vild ut.

Det händer någon gång ibland att hon har på dem och allra sexigast är ju när hon tar på dem av fri vilja till kjol och inte har några trosor under. 

• Tom Araya
    fuchur skrev 2013-01-28 18:59:00 följande:
    hur vore det med en naken kvinna ikläd i ett litet FÖRkläde? :) gills det med?
    Uppskattas! Glad
Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om att klä er i sexiga underkläde?