• Anonym

Går det något skumt magvirus - ej kräkningar? Yr som fasen, jättetrött och orkeslös?

Det här är ruggigt obehagligt. Jag och sambon har fått något virus som verkligen slagit till i huvudet, magen och kroppen i övrigt. Lös i magen en gång på två dagar men ändå gör magen ont i höjd med magsäcken. Vi är väldigt yrsliga, jättetrötta och helt orkeslösa. Vi äter trots att ingen hunger finns och vi dricker mycket vätska. Magen känns proppmätt hela tiden och ibland kommer det slängar av lätt illamående. Går det något virus nu som är likt våra symptom? Det skulle kännas bättre om man sket ner sig och kräktes för då skulle vi veta vad det hela handlar om. Och nu mår vi så här och det är obehagligt! Jag skulle kunna sova flera dygn i sträck! Jag trodde jag var typ gravid först men när sambon nu har likadant så är det väl inte graviditet heller...

• Svar på tråden Går det något skumt magvirus - ej kräkningar? Yr som fasen, jättetrött och orkeslös?
  • Majsan70

Precis sådär hade min man det i början av veckan. Tre dagar sen var han som vanligt igen.

• TessTess93

Oj så hade min sambo också! Han mådde dåligt i 3-4 dagar och sov nästan hela tiden..

• Anonym
    Majsan70 skrev 2013-01-26 19:50:37 följande:
    Precis sådär hade min man det i början av veckan. Tre dagar sen var han som vanligt igen.

Min sambos arbetskollega hade så i början av veckan också och min dotter var lös i magen i början av veckan och jättetrött.. Jag är nyfiken på vad sjutton det här är för att jag har aldrig varit med om dess like förut! Nästan så att jag hellre är rejält magsjuk än det här. Det är som om magen stannat upp och bara bubblar och gör ont. Inget kommer ut heller varken upptill eller nertill.. ^^ Jag är så himla trött, orkar inte ens stå upp jag bara kroknar!
  • FruHemlig

Så har jag mått idag =S Extremt yr till och från ovanligt trött (äter och dricker) samt lös i magen, har även mått illa...

• Anonym
    FruHemlig skrev 2013-01-26 20:20:15 följande:
    Så har jag mått idag =S Extremt yr till och från ovanligt trött (äter och dricker) samt lös i magen, har även mått illa...

Jag bor i Södertälje, vart bor du? Undrar om det här är något som bara finns i Sthlm eller om det är mer utbrett i landet? Sjukt obehagligt är det iaf. Jag sov nio timmar förra natten, sedan sov jag två timmar på eftermiddagen och jag känner mig helt död ändå.. Vill bara sooooovaaa...
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-26 20:25:44 följande:

Jag bor i Södertälje, vart bor du? Undrar om det här är något som bara finns i Sthlm eller om det är mer utbrett i landet? Sjukt obehagligt är det iaf. Jag sov nio timmar förra natten, sedan sov jag två timmar på eftermiddagen och jag känner mig helt död ändå.. Vill bara sooooovaaa...
    bor i sthlm, södra sidan. Ingen aning, jag ahr inte fått sova, maken jobbar jag e ensam med 3 barn.. men känt av yrseln och den bekymrade mig. Brydde mig bara att ta hand om barnen idag resten sket jag i
  • FruHemlig
    Anonym skrev 2013-01-26 20:29:09 följande:
    bor i sthlm, södra sidan. Ingen aning, jag ahr inte fått sova, maken jobbar jag e ensam med 3 barn.. men känt av yrseln och den bekymrade mig. Brydde mig bara att ta hand om barnen idag resten sket jag i
    oj blev visst anonym där...
  • Andromeda

Bor i Jönköpingstrakten och sådär kände jag mig i slutet av förra veckan fram till typ torsdags. Syskonen hade också fått det, just med dom symptomen du nämner. Visst är det en skum sorts influensa?

Svar på tråden Går det något skumt magvirus - ej kräkningar? Yr som fasen, jättetrött och orkeslös?