Hur gör ni? Solskydd innan frukost? (Solsemester)
Om man inte äter frukost på rummet, har All Inclusive, ska man orka smörja innan man går iväg och äter? Hur brukar ni göra?
Om man inte äter frukost på rummet, har All Inclusive, ska man orka smörja innan man går iväg och äter? Hur brukar ni göra?
Ja, jag tycker det är smidigast så. Slipper man all sand och skit.
Solskydd ska ju smörjas en tid innan man går ut, så ta på innan frukost.
Nej, vi smörjer efter frukost. Och så en vända till efter lunchen.
Vi brukar göra så, smörja innan. Man kan ju ha någon frukt eller så om barnen är jättehungriga innan man hinner till restaurangen.
Verkar vara en väldigt onödig sak att oroa sig för innan resan - gör vad som faller er in när ni väl är på plats istället!
Tycker det är jobbigt att få iväg barnen till frukost... De är inte så förtjusta i att "få smörj" *haha*. Hinner man inte bränna sig om man inte smörjer med en gång? Hur mycket tar solen om man sitter ute vid typ 9-10?
vi smörjer före frukost för då hinner kroppen suga in ordentligt före bad tänker jag? dottern avskyr det så för humörets skull brukar hon få en dextrosol en stund innan det häver de största riskerna för konflikt. kanske dextrosolhjälpen är inbillad men strunt samma, det har hjälpt alla år hos oss.
Det beror väl på var ni äter, ute eller inne? När jag var på All Inclusicve så smorde vi in oss om vi gick direkt från frukostrestaurangen till poolen (och då hade vi med oss solkräm också), annars gick vi tillbaka till rummet och kanske sov lite till.
Det beror ju helt på barnens hudtyp och om man har möjlighet att sitta i skuggan.
Mina barn är helt olika (även om vi har solkräm på båda såklart). Min äldsta är nästan genomskinlig i huden och kräver jättetjockt lager solkräm. Vi brukar dock aldrig smörja innan frukost eftersom båda gångerna vi rest så har vi haft möjlighet att sitta inne eller under solskydd vid frukosten.
Smörja in med solkräm gör vi alltså först nere vid poolen alt på rummet, efter frukost men innan vi gått ner till poolen/stranden.
Jag skulle smörja innan om inte barnet har på sig täckande kläder under själva frukosten.
Vi har varierat lite beroende på hur vi är klara. Blir alla klara samtidigt går vi till frukosten då men om nån segat sig smörjer övriga in sig under väntan.
Vi brukar låta vår pojke kolla på barnprogram en stund medan vi smörjer. Sen när det torkat går vi till restaurangen och äter, sitter inomhus så det är ingen direkt sol precis där. Sen efter lunch kan man ta en paus på rummet en stund och smörja på en ny omgång.
Vi smörjer in innan så det är klart!
Jo du måste smörjan INNAN. Ser så många sönderbrända turistbarn här, du kommer ORKA åka till akuten med brännskador annars. Just sayin :-/
Smörjer såklart på rummet före eftersom krämen ska "verka" en stund!