Hur länge innan ens barn flyttar!
Vi pratade om att det var minst x år innan sambons dotter flyttar hemifrån. Sambon sa då att hon får ju bo här hur länge hon vill. Jag påpekade direkt att nej. Vill han verkligen att hon ska bo här tills hon är 30 tex. Ja klart hon får enligt honom. Tänk om hon inte får arbete, boende osv. Jag sa att då får han bo själv med sin dotter så flyttar jag. Jag vill inte ha några barn boendes hemma så länge. Liksom någon gång får man putta ut dem ur boet. Anser det samma om sonen. Vill inte ha honom boendes kvar här när han är 30 och aldrig flyttat. Vi bor inte stort, lagom för två vuxna och två barn. Men inte för 3 vuxna varav ett vuxet barn som eventuellt själv har pojkvän då. Udda eller vad. Sambon sa att han trodde nog inte att barnen vill bo hemma så länge men tror inte han riktigt tänker på vad det skulle innebära om ens barn bodde kvar hemma så länge. De växer ju inte helt upp. Stor risk att de fortsätter tro att de kan fortsätta som när de var tonåringar. Nu menar jag ju inte vuxna barn vars liv förändra och behöver bo hemma under en period för att stabilisera upp sitt liv igen. Pratar om barn som aldrig flyttar av bekvämlighet. Hur länge skulle ni låta era barn bo hemma?