• Nelly81

    Biverkning Pergotime

    Hej. Har precis tagit första kuren av Pergotime och undrar vad andra som tagit detta haft/har för biverkningar? Själv fick jag sömnbesvär, magsmärtor som kom och gick och ett helsike till temperament. Min läkare säger att jag kan tar 4 kurer till, är det nån mer som kört flera kurer efter varandra? Bra att vänta kanske en månad o låta kroppen vila innan nästa kur? Varit på kontroll UL i torsdags och det hade som tur bara bildats ett ägg så nu får vi försöka göra vårt efterlängtade barn.

  • Svar på tråden Biverkning Pergotime
  • Pimpinellan

    Man bör inte äta pergo månad efter månad utan kroppen bör vila en månad mellan. Effekten kan nämligen sitta i månaden efter så då finns det både chans till graviditet måanden efter även om man inte tarpergo då och risk för ännu fler biverkningar om man skulle ta en kur till på raken. Jag fick för tunn slemhinna av pergo vilket också är en vanlig biverkan så jag fick inga fler kurer.

  • Fru Jönsson83

    Jag åt i december första kuren, fick inga direkta biverkningar mer än ont i brösten efter äl och fram till mens vilket jag aldrig har annars. Kände av ägglossningen väldigt också. Blodprovet visade senare att jag släppt fler än ett ägg, förmodligen två då jag hade två jämnstora på vulet. Blev inte gravid.
    Jag fick inte äta en kur direkt efter då äggstockarna måste vila och risken skulle finnas jag blev överstimulerad + det här med slemhinnan. Den var rätt tunn på vul, bara 5 mm och vet inte om den växte till sig så ägget/äggen kunde fästa.
    Månaden efter dvs nu i januari fick jag rejäl ägglossning också som jag kände av. Känner aldrig av äl annars men har det ändå. Blev inte gravid denna månaden heller.

    Imorgon börjar jag min andra kur och hoppas jag slipper biverkningar.

  • Sallets

    Jag har ätit 9 trippelkurer i rad av pergo + ovitrelle. Blev gravid på 7e slutade i mf och nu på 9onde. Får se om de stannar kvar den här gången.

    Jag fick synstörningar, men de var nog enda biverkningen.

  • Nelly81
     Hej Pimpinellan Visste inte att det kan hjälpa o hålla i sig med effekten, men det är ju positivt. Hur många kurer pergotie har du kört efter varann?  

     Hej fru Jönsson.  Så du fick lämna blodprov efter pergotime kur? Konstigt att inte alla får det. Tog du en månads stopp mellan kurerna? Har du kännt av några biverkningar denna gången? Jag väntar på min BIM o känner mig ej gravid så ska väl fortsätta med pergotime igen, undrar varför min läkare säger att jag ska köra i 4 mÅN?Har ej hört om slemhinnorna heller !!  Vi får hoppas vi plussa snart :)
  • Pimpinellan

    Jag provade bara en gång. Läkaren ville inte testa mer eftersom jag fick så tunn slemhinna. Du kommer märka på mensen ifall din slemhinna var för tunn-man får nästan ingen mens då. Tyckerr du ska pausa en månad mellan kurerna,det är tufft för kroppen att bara köra på och som sagt kan ju effekten sitta i också ändå.

  • Sallets

    Jag såg som i ultrarapid eller hur man ska säga. Om jag rörde handen framför ansiktet så såg de ut som den kom efter flera gånger. Svårt att förklara :p

  • Maddohdella

    Hej! Jag har precis idag tagit min sista tablett på andra pregotime kuren. Har inte haft några speciella biverkningar  mer än lite ont i äggstockarna. Hoppas och önskar att det tar sig denna gång och önskar lycka till och håller tummarna för dig Nelly81 :)Glad

  • Solrosen 83

    Jag är nu inne på min tredje enkelkur med pergo. Jag har fått ta dem på raken utan uppehåll och kommer få fortsätta med åtminstone två till efter denna om det inte lyckas nu. Beror säkert på hur man svarar på pergon om man behöver göra uppehåll eller inte. Jag har svarat bra på kurerna och fått äl runt cd 20 alla gångerna. Har fått göra vul cd 12 och inte visat några tecken på överstimulering eller tunn slemhinna. Har inte upplevt mer biverkningar heller. Blirextremt trött när jag tar tabletterna men det släpper när kuren är över. Sen blir brösten extremt ömma från äl och ett tag framåt. Ska kanske tillägga att jag har PCO och därför väldigt sällan egen äl vilket kanske är förklaringen till att jag får köra på med så många kurer. Nu är jag på äl+3 så väntar spänt på och se om det funkat nu tredje gången.

  • elyse

    Jag är trött, får svallningar/frysattacker, mår illa och är yr. Funderar på att sjukskriva mig snart. Jag hade hört om biverkningar, men trodde inte att det skulle bli såhär. 

Svar på tråden Biverkning Pergotime