Åren rinner iväg, bitter
Är bara så ledsen över att åren rinner iväg och det aldrig blir vår tur. Känns som att hela livet är på väg åt fel håll, vi skulle ju ha två barn nu, vi skulle vara en familj.
Jag har börjat tänka så bittra tankar. Tänker "jaha nu får hon barn före mig" när min yngre kollega börjat dejta en kille efter lång tid som singel. För det verkar va så, att runt 30-35 gifter man sig och skaffar barn direkt när man äntligen träffar någon. Gör att det känns ännu mer fel och misslyckat att ha varit ihop sedan 1900-talet och fortfarande inte ha barn...
Känner att jag tänker mer och mer på hur folk ser på mig, en kvinna som håller på att bli äldre utan att ha barn. Vill inte vara den kvinnan. Jag frågar mig fortfarande "men har de inga barn?" när jag läser om någon framgångsrik person, det är som att frånvaron av barn gör att allt annat personen gjort i sitt liv blir till inget.
Orkar inte ens tänka på hur mycket jag längtar efter barn längre, tror det är ett skydd att tänka på vad folk tycker om mig istället.
Någon som har liknande mörka tankar?