• Humlan88

Ge mig recept på en RIKTIGT KLADDIG kladdkaka :D

alltid när jag gör kladdkaka så blir det ganska så torra.
    Vad är hemligheten? Hur gör man för att få de sådär riktigt härligt kladdiga?

Ge mig era bästa tips och recept :D 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-27 13:14
    Gärna med chili i, har hört att de ska vara gott

• Svar på tråden Ge mig recept på en RIKTIGT KLADDIG kladdkaka :D
  • Purpurbräcka

Korta ner gräddningstiden och/eller sänk ugnsvärmen! Om kakan blir torr är den helt enkelt för gräddad.

• Border

Om du vill gå en genväg så rekommenderar jag verkligen den glutenfria kladdkakan som finns i frysdisken. Den är inte "god för att vara glutenfri" utan den är den godaste kladdkaka jag någonsin har ätit! Vi brukar bjuda på det när vi har kalas och liknande (sonen är glutenintolerant) och alla älskar den kladdkakan. Alla tror att den är hembakad och att den definitivt inte är glutenfri.

• 1464

Jag brukar göra en "vanlig" och ha den i ugnen i ca 12,5 min. Såå kladdig och riktigt god!

• Coxia

Oavsett gräddar jag aldrig längre än 14 min på 175 grader och aldrig varmluft. Då fungerar de flesta recept jag provat. 

• Ann Lee
    Coxia skrev 2013-01-27 19:08:11 följande:
    Oavsett gräddar jag aldrig längre än 14 min på 175 grader och aldrig varmluft. Då fungerar de flesta recept jag provat. 
    jag håller med!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Ge mig recept på en RIKTIGT KLADDIG kladdkaka :D