Inlägg från: stickkontakt |Visa alla inlägg
  • stickkontakt

Plankan utmaning!

Jag vill gärna vara med! Testade just och klarade 1 minut och 15 sekunder vanlig planka. Bättre än jag trodde faktiskt. 

Hur ska man göra för att få bäst resultat, köra max varje gång eller lite kortare tid men fler gånger? 

• stickkontakt
    Carolinalovetobias skrev 2013-01-29 20:52:26 följande:
    Idag har jag gjort några plankor :) Hur går det för er därute?? =)=)
    Ska gå och göra några nu. Tack för påminnelsen
  • stickkontakt

Så där ja, nu har jag plankat. 3x45 sekunder vanlig och 3x30 sekunder på vardera sidan. Slängde in 30 armhävningar (på knäna, orkar knappt en på tårna) också medan jag ändå höll på.

• stickkontakt

Jag körde igår men missade tyvärr två dagar denna vecka. Nåja, blir det 5 av 7 dagar är det bättre än inget i alla fall.

• stickkontakt

Ingen bättring på mig heller, det blev 1.15 igår också. Jag vet inte om det är inbillning men jag känner mig smalare om magen. Det är som att magmusklerna väktes till liv och började jobba lite och hålla in magen. Efter jag fick barn har magen svullnat väldigt lätt och det känns som det blivit bättre. Glömde mäta förra veckan dock. 

Jag fortsätter köra i alla fall, ska strax gå och göra kvällens övningar. 

• stickkontakt
    Carolinalovetobias skrev 2013-02-06 07:20:42 följande:
    Jag har lite svårt att få till plankorna:) men det blev några igår. Nån som sitter inne på ett bra tips hur man får till plankorna:)
    Menar du tidsmässigt? Jag har börjat köra lite medan jag och min man kollar på film/serier vilket vi brukar göra en stund varje kväll. Om jag låter bli påminner mannen mig också, perfekt.
  • stickkontakt
    ToK skrev 2013-02-06 19:19:37 följande:
    Helt otränad och jag körde ingen maxplanka, men det kändes som att den kanske skulle landat på någonstans runt 40-50 sekunder.

Vanlig planka 2x30sek
    Väggplanka 2x20 sek
    Sidplanka 20sek varje sida
    Rodd 30st

Får se om det förbättras något! Jag kommer nog köra varannan dag ungefär, kanske några dagar i rad ibland här och var. Vi får se!    
    Hur gör du väggplanka och rodd?
  • stickkontakt

Det gick så bra med plankorna, jag ökade på till 3x1 minut och jag klarade för första gången på länge några armhävningar på tårna. Så blev jag sjuk. Tror det är luftrörskatarr, jag hostar och rosslar och är hes, och jag orkar ingenting. Så nu blir det inga plankor tyvärr

Svar på tråden Plankan utmaning!