• Kia83

Effekten av eye Q

Vi har en son som sedan  dagen han föddes har testat sin omgivning till max. Vi väntar nu på remisser till bup. Han är nu 4 år och svårt för mycket intryck, ilsken och väldigt utåtagerande. Funkar lika dåligt i alla miljöer. Vi har haft perioder som varit riktigt extremt tuffa och korta perioder som varit lite bättre. Men överlag ett barn som är lite mer av allt .

Nu har det efter jul varit på sin spets med långa utbrott dag som natt och jag har jagat information på nätet. Efter att här på familjeliv läst effekten av omega 3 så bestämde vi att testa eye Q. Efter 2 dygn börja vi märka att han blev lugnare och mer tillfreds. Nu har det gått 1 vecka och vi vet inte om vi ska tro det är sant!!!

Problematiken är absolut inte borta...men han är trevligare, lugnare, öppnare och mer tillfreds med livet. Jag har fått så många kramar denna veckan att jag nästan gråter när jag tänker på det. Leker på ett helt annat sätt och fram kommer den fina pojke som han faktiskt är. Är detta ren tillfällighet? eller finns det andra föräldrar som sett så snabba och stora skillnader  på sina barn???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-28 17:05
    ...

• Svar på tråden Effekten av eye Q
  • Kia83

Tack! Ska läsa genom alla trådarna Glad
    Jättekul att det hjälper för er, jag har kollat lite på magnesium,  kanske ska tillföra det också.
    Ger barn-tillskott av vitamin+mineraler. Men magnesium halten är nog alldeles för låg för att den ska göra någon verkan. Helt klart värt att kolla upp.

• Jebus

Vi har gett vår son eye-q sedan han var 3 år (7 nu). För ca ett år sedan började vi även ge plusepa pga att han hade aggressiva utbrott hela tiden, för minsta lilla. De dämpades sjukt mycket på direkten. Och vi märker direkt när han inte fått sina tillskott att vardagen fungerar mycket sämre för honom.
    Om en vecka ska vi få reda på vad hans utredning har gett. Nåt vi väntat på i stort sätt sedan han var 3...

• Vicky

Måste bara fråga.... Jag köpte Omega-3 och det luktar ju iiinte gott. Hur i hela friden får ni i barnen tillskott... Mosar ni ner det bland maten...? Min son är nämligen väldigt ifrågasättande...

• Alexi

Mina barn på 2 och 4 år äter eye q tuggisar, tydligen goda. luktar jordgubb eller något.

• Alexi

Mina barn på 2 och 4 år äter eye q tuggisar, tydligen goda. luktar jordgubb eller något.

• Kia83
    Jebus skrev 2013-02-04 15:33:30 följande:
    Vi har gett vår son eye-q sedan han var 3 år (7 nu). För ca ett år sedan började vi även ge plusepa pga att han hade aggressiva utbrott hela tiden, för minsta lilla. De dämpades sjukt mycket på direkten. Och vi märker direkt när han inte fått sina tillskott att vardagen fungerar mycket sämre för honom.

Om en vecka ska vi få reda på vad hans

utredning har gett. Nåt vi väntat på i stort sätt sedan han var 3...

Okej, intressant att du skriver det. Som det är nu så har allt blivit mycket bättre här hemma. Inte lika skiftande mellan glad och arg. Och allt känns som bättre han sover hela nätterna och är glad när han vaknar. Blir det låsningar är det oftast kvällstid. Hur doserar du då...ger du mor-epa på kvällen?

Gällande kapslarna så bara tog han dom direkt. Konstigt ....men långt bak i halsen och svälj med vatten, å det gjorde han direkt. Tyckte nog det var lite spännande.
  • Jebus

Vi ger inte mor-epa utan PlusEpa. Den har mer av nåt ämne, minns inte vilket, som hjälper mot utbrott om man har det. Vi ger allt på morgonen. 2st eyeQ och en PlusEpa.
    Idag fick han sin diagnos. Skolexempel på ADHD. Så nu har vi fått utskrivet Strattera. Ska bli intressant att se effekten av det. Omega tillskotten gör jättemycket, men han har fortfarande svårigheter.

• Little Ms Chatterbox
    Vicky skrev 2013-02-04 16:03:29 följande:
    Måste bara fråga.... Jag köpte Omega-3 och det luktar ju iiinte gott. Hur i hela friden får ni i barnen tillskott... Mosar ni ner det bland maten...? Min son är nämligen väldigt ifrågasättande...
    Omegaolja i sig ska inte lukta dåligt/illa. Ok, den luktar ju fisk men den ska inte lukta härsket eller dåligt. då är det ingen bra kvalité på den. 

Flytande Omega brukar vara smaksatt, det är ju upp till var och en vilken smak man gillar och hur man väljer att ta det. Antingen att blanda det med någon mat eller att bara ta det som det är som en sup .
     Beroende på hur gammal barnet är så finns det olika tips och tricks. Jag har en del på lager men ingen idé att jag skriver ner alla utan att veta åldern på barnet.
    Jebus skrev 2013-02-12 11:05:26 följande:
    Vi ger inte mor-epa utan PlusEpa. Den har mer av nåt ämne, minns inte vilket, som hjälper mot utbrott om man har det. Vi ger allt på morgonen. 2st eyeQ och en PlusEpa.
    Idag fick han sin diagnos. Skolexempel på ADHD. Så nu har vi fått utskrivet Strattera. Ska bli intressant att se effekten av det. Omega tillskotten gör jättemycket, men han har fortfarande svårigheter.

MorEPA mini (junior) innehåller både Omega-3 och Omega-6. Det finns en annan som heter bara MorEPA Smart Fats, den innehåller bra Omega-3. 
    PlusEPA innehåller bara en del av Omega-3, EPA. (Den andra delen heter DHA.) EPA är främst bra för just aggressioner och explosivt humör. DHA är bra för hjärnans utveckling. 

Vår son äter 1 PlusEPA på morgonen och 4-6 Eye Q på kvällen. Har även Strattera och Ritalin. Han är snart 11 år och har haft diagnoserna ADHD och Atypisk Autism sen han var 7 år, ätit Omega sen han var 5-6 år. 
    När vi började ge Omega förändrade vårt liv, Han började sova, stor minskning av utbrott, låsningar och gråt. 
    Jag tvivlar inte en sekund på Omegans goda egenskaper.  
  • fiori84
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-02-14 16:34:33 följande:
    Omegaolja i sig ska inte lukta dåligt/illa. Ok, den luktar ju fisk men den ska inte lukta härsket eller dåligt. då är det ingen bra kvalité på den. 

Flytande Omega brukar vara smaksatt, det är ju upp till var och en vilken smak man gillar och hur man väljer att ta det. Antingen att blanda det med någon mat eller att bara ta det som det är som en sup .
     Beroende på hur gammal barnet är så finns det olika tips och tricks. Jag har en del på lager men ingen idé att jag skriver ner alla utan att veta åldern på barnet.

MorEPA mini (junior) innehåller både Omega-3 och Omega-6. Det finns en annan som heter bara MorEPA Smart Fats, den innehåller bra Omega-3. 
    PlusEPA innehåller bara en del av Omega-3, EPA. (Den andra delen heter DHA.) EPA är främst bra för just aggressioner och explosivt humör. DHA är bra för hjärnans utveckling. 

Vår son äter 1 PlusEPA på morgonen och 4-6 Eye Q på kvällen. Har även Strattera och Ritalin. Han är snart 11 år och har haft diagnoserna ADHD och Atypisk Autism sen han var 7 år, ätit Omega sen han var 5-6 år. 
    När vi började ge Omega förändrade vårt liv, Han började sova, stor minskning av utbrott, låsningar och gråt. 
    Jag tvivlar inte en sekund på Omegans goda egenskaper.  
    Min dotter får morepa mini men jag funderar på att lägga till plusepa också, går det bra att blanda dom? och kan man ge dem tillsammans tex 2 kapslar morepa mini och en kapsel plusepa på en och samma gång eller måste man fördela dom  under dagens lopp? hon är 3 år om 1,5 månad....
    Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • Kia83

Tack för alla svar. Här är det fortfarande stor skillnad på beteendet, jag njuter av att va mamma igen:) Underbart att man kan ha energi igen och inte grubbla dygnet runt. Vi har naturligtvis fortfarande jätte mycket  att jobba vidare med, men överlag så är livet så mycket bättre nu för alla parter. Jag ska beställa plusEpa också då vår son har det jobbigt med det explosiva. Men det är så stor skillnad. En hel vetenskap detta:)

• ToveEliasAron
    Kia83 skrev 2013-02-14 21:51:10 följande:
    Tack för alla svar. Här är det fortfarande stor skillnad på beteendet, jag njuter av att va mamma igen:) Underbart att man kan ha energi igen och inte grubbla dygnet runt. Vi har naturligtvis fortfarande jätte mycket  att jobba vidare med, men överlag så är livet så mycket bättre nu för alla parter. Jag ska beställa plusEpa också då vår son har det jobbigt med det explosiva. Men det är så stor skillnad. En hel vetenskap detta:)

Hur har det gått!? Är lite nyfiken och funderar på att prova på vår tjej som blir 4 i september.
Svar på tråden Effekten av eye Q