Oroar mig för ALLT under graviditeten!
Jag tror jag blir tokig. Jag vet fan inte vad jag skall göra.
Under hela graviditeten har jag oroat mig i någon mån. I början var det oro för missfall då vi så gärna vill ha barn, en oro som minskade kraftigt när jag kommit över "gränsen" på 12 graviditetsveckor. Sen kom oron för att inte känna fostret (började känna väldigt sent) och därigenom oro för att fostret skulle dött i magen.
När väl fosterrörelserna kommit igång började jag skriva upp tider och försöka avgöra intentitet då jag var orolig för att dem skulle avta.
Blev medlem här på familjeliv och läste massor av historier där bebisar dött sent i magen och vips kom missfallsoron tillbaka igen och är nu starkare än någonsin..
Utöver det oroar jag mig så fort något känns obehagligt eller gör lite ont. Har rint och varit inne för kontroller när jag varit orolig men det har aldrig varit något. Då har jag nästan skämts över att jag kommit dit och de behövt lägga ner en massa tid på någon som är helt frisk och där det inte är någon fara för bebisen.. Samtidigt är det ju bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
Oroar mig också för att något skall hända barnet under förlossningen, att jag äcker fostervatten (har extremt vattninga flytningar och har haft det under hela graviditeten) samt att fostret kommer ha en utvecklingsstörning.
Många säger ju att man som mamma skall gå på magkänsla och ringa MVC eller förlossningen om något känns fel, men jag vet inte vad jag skall göra längre. Jag har haft fel varenda gång och vågar inte lita på min magkänsla längre
Vad fasiken skall man göra?
Och hur vanligt är det med komplikationer kring förlossning samt att bebisar för i magen efter v30? Är min oro helt obefogad?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-28 14:25
Är i v34.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-28 14:32
Ursäkta alla missade bokstäver, tangetbordet vill inte riktigt som jag vill.