• violen1

Mjölkens placering i kylskåpet?

Nu har jag en fundering, som kan verka konstig. Men var placerar ni er mjölk i kylskåpet. 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Mjölkens placering i kylskåpet?
  • krompa

Omöjligt att svara då blå förpackning är mellanmjölk när man köper Skånemejeriers mjölk...

Oöppnade förpackningar har vi liggandes högst upp och öppnade har vi stående i dörren.. Öppnade förpackningar läcker om de ligger ner, men inte oöppnade.

• Ruggugglan

Vi köper Arlas mellanmjölk och ställer en del i dörren och en del liggandes på mittersta hyllplanet. Mjölken hinner aldrig bli dålig, för den dricks/används ganska snabbt.

• annca

Stående i dörren. Oöppnade paletet liggande på hyllan precis över svalavdelningen. (Tror aldrig det inträffat att vi haft mer än två paket mjölk i kylen samtidigt)
    Klöver mellanmjölk, Arla lättmjölk, eller vilken jäkla koläsk som helst som inte är standardmjölk eller minimjölk.

Har inte varit med om att mjölken blivit dålig nån gång tror jag. Brukar ta slut innan detta inträder (och då är vi inga storkonsumenter trots tvp barn i familjen och ingen vuxen som dricker mjölk), vilket  när det inte är rötmånad är mer än en vecka efter bäst före!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Pimpinellan

0 rätt! Köper både Arla och Wapnö-kunde inte svara "rätt". Både ställer och lägger paketen,både på hyllor och i dörr och alltid längst ner-kunde inte svara "rätt". Paketen brukar inte läcka och mjölken har absolut aldrig blitt för gammal eller dålig. Med minus 12 i kylen håller den länge och vi dricker mycket också.

• mrsStatham

Vi förvarar aldrig mjölk i kylskåpet

Bara två saker är oändliga
  • Zayco
    mrsStatham skrev 2013-02-02 17:03:18 följande:
    Vi förvarar aldrig mjölk i kylskåpet
    FörvånadVart har ni den då??
  • mrsStatham
    Zayco skrev 2013-02-02 17:06:10 följande:
    FörvånadVart har ni den då??
    I maten
  • Zayco
    mrsStatham skrev 2013-02-02 17:10:38 följande:
    I maten
    Men... Men... Jaha! Men... Om ni behöver till nåt annat då? 
  • mrsStatham
    Zayco skrev 2013-02-02 17:17:34 följande:
    Men... Men... Jaha! Men... Om ni behöver till nåt annat då? 
    Som vaddå? Obestämd
  • Anton Chigurh
    mrsStatham skrev 2013-02-02 17:43:44 följande:
    Som vaddå? Obestämd
    Chokladmjölk. Riktig chokladmjölk.

Tex. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • mrsStatham
    Anton Chigurh skrev 2013-02-03 11:58:56 följande:
    Chokladmjölk. Riktig chokladmjölk.

Tex. 
    Nej usch, det smakar ju mjölk. 

• Zayco
    mrsStatham skrev 2013-02-03 20:15:57 följande:
    Nej usch, det smakar ju mjölk. 

Du kanske har för mycket mjölk och för lite choklad? 
  • mrsStatham
    Zayco skrev 2013-02-03 20:24:10 följande:
    Du kanske har för mycket mjölk och för lite choklad? 
    Choklad ska ätas i fast form, minst 80%ig. Choklad i flytande form är bara fel. 
  • videofotografen

Förvarar mjölken liggandes längst ner i kylen eftersom det är kallast där.    Cool

Köper enbart 3% röd standard.

Finns bara Arla där jag bor.

Nej, mina mjölkpaket läcker aldrig.

• cherrycupecake83

Högst upp stående.
    ICA eller Valio mellanmjölk laktosfri

• Chridhe

Arlas mellanmjölk, 1,5liters (saknar 2-liters), stående i armbågshöjd på en hylla i kylen. Mjölken brukar sällan stå framme längre perioder och håller flera dagar efter bäst före-datumet. Skulle vilja prova lantmjölk men har inte hittat den i nån butik.. Nåt jag reagerat på är att det numera står färsk=7-8 dagars hållbarhet på mjölkkartongen, men det är 9 dagar mellan tillverknings- och bäst före-datumet..?

Svar på tråden Mjölkens placering i kylskåpet?