Mjölkens placering i kylskåpet?
Nu har jag en fundering, som kan verka konstig. Men var placerar ni er mjölk i kylskåpet.
Nu har jag en fundering, som kan verka konstig. Men var placerar ni er mjölk i kylskåpet.
Omöjligt att svara då blå förpackning är mellanmjölk när man köper Skånemejeriers mjölk...
Oöppnade förpackningar har vi liggandes högst upp och öppnade har vi stående i dörren.. Öppnade förpackningar läcker om de ligger ner, men inte oöppnade.
Högst upp - stående
Åsens Lantmjölk Gammaldags 2,9-3,1%
Skånemejerier
Ingen aning om dunken läcker när den ligger eftersom den alltid står upp
Vi köper Arlas mellanmjölk och ställer en del i dörren och en del liggandes på mittersta hyllplanet. Mjölken hinner aldrig bli dålig, för den dricks/används ganska snabbt.
Stående i dörren. Oöppnade paletet liggande på hyllan precis över svalavdelningen. (Tror aldrig det inträffat att vi haft mer än två paket mjölk i kylen samtidigt)
Klöver mellanmjölk, Arla lättmjölk, eller vilken jäkla koläsk som helst som inte är standardmjölk eller minimjölk.
Har inte varit med om att mjölken blivit dålig nån gång tror jag. Brukar ta slut innan detta inträder (och då är vi inga storkonsumenter trots tvp barn i familjen och ingen vuxen som dricker mjölk), vilket när det inte är rötmånad är mer än en vecka efter bäst före!
Fan jag hade 2 fel
0 rätt! Köper både Arla och Wapnö-kunde inte svara "rätt". Både ställer och lägger paketen,både på hyllor och i dörr och alltid längst ner-kunde inte svara "rätt". Paketen brukar inte läcka och mjölken har absolut aldrig blitt för gammal eller dålig. Med minus 12 i kylen håller den länge och vi dricker mycket också.
Vi förvarar aldrig mjölk i kylskåpet
Blå mjölk dvs mellanmjölk, Skånemejerier. Kylskåpssdörren oftast.
Förvarar mjölken liggandes längst ner i kylen eftersom det är kallast där.
Köper enbart 3% röd standard.
Finns bara Arla där jag bor.
Nej, mina mjölkpaket läcker aldrig.
Högst upp stående.
ICA eller Valio mellanmjölk laktosfri
Arlas mellanmjölk, 1,5liters (saknar 2-liters), stående i armbågshöjd på en hylla i kylen. Mjölken brukar sällan stå framme längre perioder och håller flera dagar efter bäst före-datumet. Skulle vilja prova lantmjölk men har inte hittat den i nån butik.. Nåt jag reagerat på är att det numera står färsk=7-8 dagars hållbarhet på mjölkkartongen, men det är 9 dagar mellan tillverknings- och bäst före-datumet..?