Finns de någons om är lärare och använder urkund?
hej.. som rubriken säger :) Om någon här är lärare och använder urkund?
skulle behöva lite hjälp :)
MVH
hej.. som rubriken säger :) Om någon här är lärare och använder urkund?
skulle behöva lite hjälp :)
MVH
Vad behöver du hjälp med?
ett arbete som jag skrivit.. känner mig otroligt felbehandlad.
tänkte om någon hade urkund så jag kunde maila mitt arbete till den personen.
Jag har skrivit ett arbete, lagt ner jätte mycket tid i det.. får sedan ett MAIL från min lärare:
Jag har fått ditt arbete. Tyvärr visade urkund att arbetet är 100% direkt avskrift från annan text, detta innebär att du måste skriva om hela arbetet med egna ord. Arbetet får högst innehålla 20% text som är direktavskrivet i form av citat från andra källor.
Och jag vet att det INTE är 100% avskrivet.. då jag har mina egna erfarenheter, intervjuver osv..
jag har dessutom skrivit om alla meningar med egna ord.. sen är det klart att min text på påminner om orginal texten eftersom jag hänvisar i källan om den texten, men det är mina ord och annan menings uppbyggnad.
Jag får heller inte veta vad hon nu säger är avskrivet utan hon säger att allt är det och jag ska skriva om allt..
Jag tar det inte.. jag har skrivit sååå många arbeten, och aldrig hört nått liknande.. är helt knäckt över detta.. =(
Denna läraren har vart väldigt elak mot mig länge, har försökt allt men hon beter sig illa, hon avbryter mig om jag säger något, när jag frågade henne om hur hon ville jag skulle skriva källorna så svarade hon mig inte utan började prata med en annan elev osv.. jag vet inte vad jag ska göra..
Ska ha henne i en kurs till, men pga allt (det har vart mycket) så ska min studievägledare se om jag kan läsa kursen på distans, samt så kommer rektor bli kontaktad..
Men jag skulle ändå bara vilja veta vad i mitt arbete som enligt henne är fel.. hur kan mina egna ord, intervjuver osv vara avskrivet! =/
Tänkte om någon hade tillgång till urkund så jag kanske kunde skicka mitt arbete.. :)
har kontaktat en annan lärare.. samt så kommer jag prata med rektorn imorgon, om jag får tag på den personen.. pratade med studievägkledaren idag med..
nej jag fick bara det mailet o att jag skulle göra om hela mitt arbete =/
Jag kan hjälpa dig. Fast det får bli imorgon då jag är på jobbet, har lagt mig nu...ð???
Maila till Erika.pettersson@skelleftea.se
Risken är väl att jag hittar ditt arbete om jag skickar in den på scanning igen, har aldrig prövat skicka samma arbete två gånger. Vi kan testa!
Berätta gärna hur det går. Hoppas verkligen det löser sig för dig, för det här låter inte som det ska.
tack erika.. jag mailar dig nu =)
jag återkommer när jag vet mer.. för detta känns inte alls bra.. har lixom ångest inom mig..
skrivit av 100% = att jag tagit någon annans arbete ju =/
Be läraren att få se hans/hennes svarsmail från urkund där det är markerat vad som är plagierat.