Tips på fyllningar i rullader!
Precis som rubriken lyder så söker jag lite olika tips på vad man kan ha för olika fyllningar i rullader?
Precis som rubriken lyder så söker jag lite olika tips på vad man kan ha för olika fyllningar i rullader?
Jag brukar bara ha kryddor och bacon. Det blir godast!
Är det nöt- eller fläksroullader?
Själv har jag inte lagat detta på de dag jag minns, men mamma är väldigt förtjust i att göra roulader av olika slag.
Skink- eller fläskroullad:
* katrinplommon!
* Äpple o soltorkad tomat
* marinerad vitlök o bacon
nötroullad:
* ansjovis och lök
* marinerad vitlök och soltorkad tomat
* fetaost eller chevre
* färskost, funkar i båda sorter*
* senap, funkar också i båda. Gärna tillsammans med äpple.
Ädelost. Mums!
Jag gjorde några som var helt underbara för ett tag sedan skickar en länk och rekommenderar den hårt
matorama.se/2011/01/26/oxrullader-med-medelhavsfyllning/
med parmaskinka, soltorkade tomater och annat gott. lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/01/oxrullader-med-parmaskinka-soltorkade.html
eller ansjovis, saltgurka bacon lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/07/oxrullader-och-lata-picknickdagar-i.html
skinkrullader med färskost lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/04/skinkrullader-med-farskost.html
dijonsenap, riven pepparot och stekt lök. salt o peppar
Serveras med en gräddisgsås med pepparot i.
Katrinplommon, kryddpeppar salt.
Bacon, ost , peppar och salt
Bara ost, salt pepparmix, rullas och steks med lite lök, häll på grädde, oxbuljong, soja, grönmögelost 1-2 tsk Låt koka ihop
Själv brukar jag ha i nötfärs i lövbiff som jag sen steker och häller på 3 dl grädde och 2 dl vatten + en buljongtärning och sen får det puttra tills man ser att färsen är färdig.
Allting låter riktigt gott!
En annan sak jag läste om rullader var att man skulle lägga nötrullader i gräddmjölk i två dygn innan man skujlle göra rulladerna, dock stod det inte varför... Är det någon som vet vad det gör för nytta? Blir de mörare av det?
Gorgonzola-vitlök
Saltgurka-bacon
Sen finns det en uppsjö av ostar i ostdisken.
(Svamp) kantareller, kallejohan med någon ost