Inlägg från: BettyBoop 123 |Visa alla inlägg
  • BettyBoop 123

Bryter ihop!

Ja, nu orkar jag inte mera. Stockningarna avlöser varandra.
    Har slutat sova med bh,lillen får äta ur det onda bröstet ofta,handpumpar ur lite o masserar ändå för ja stockning igen.
    Jag blir bra för nån timme/timmar sen börjar det om,antingen i samma bröst eller i det andra.
    Nu ömmar bröstet igen och jag har inte ens fullt med mjölk i dom.

Tips på vad ja kan göra eller vad jag gör för fel. Lillen är bara 2veckor gammal o har haft så här i en vecka nu. Funderar på att sluta för ja orkar inte må skit.

• Svar på tråden Bryter ihop!
  • BettyBoop 123

Lillen suger tag som attan, äter o blir mätt. Jag vill bara få bort det onda o febern, hjälper ju inte att massera amma etc det börjar ju bara om :'(

• BettyBoop 123

tack, ja missade den biten när jag läste, har en annan grinig unge klättrandes på mig o hög feber :-\ sorry

• BettyBoop 123

Jag har en infektion i kroppen visade det sig, ska träffa läkaren sen. Kommer antagligen få antibiotika. Så efter det funkar förhoppningsvis ammningen utan stockning

• BettyBoop 123
    happysunday skrev 2013-01-30 11:30:08 följande:
    Man ska inte sluta amma under en pågående mjölkstockning. Då kan det utvecklas till en bröstböld och mamman kan bli väldigt sjuk.

Om man vill sluta amma måste man först bli av med mjölkstockningen.

Ts, hur har det gått för dig? Ammar du med amningsnapp? Har barnet ett korrekt tag med hakan i -näsan fri? Håller du ett finger på bröstet för att hjälpa barnet att få luft?

Det är jättejobbigt med mjölkstockning men det finns hjälp att få för att det ska funka för dig. 

Ingen amningsnapp, hakan i och lillen får luft utan att jag hjälper till
  • BettyBoop 123

Nu har jag ätit antibiotika och ammningen är som förbytt, mjölken rinner på lättare. Så infektionen var det som ställde till alla problem. Tack för alla tips råd och hjälp

Svar på tråden Bryter ihop!