• Anonym (kanskegravid)

hur tidigt plussade ni???

Hur tidigt plussade ni?

helst hur mångda dagar efter ägglossning? mensvärk och svullna/ömma bröst (sen vet jag att alla plussar olika tidigt/sent beroende på hur fort och högt hcg är)

men vill höra hur tidigt ni plussade Glad

• Svar på tråden hur tidigt plussade ni???
  • a dream within a dream

Ja! De var såna känsliga kanske men fr andra stället vad de nu heter... TESTLAGRER, as dålig servis! Rekommenderar dem INTE! Men de testerna var det iaf.

• tjockobbe
    a dream within a dream skrev 2013-01-30 07:00:55 följande:
    Ja! De var såna känsliga kanske men fr andra stället vad de nu heter... TESTLAGRER, as dålig servis! Rekommenderar dem INTE! Men de testerna var det iaf.
    Jag har inte provat testlagret, har hört så himla mycket skit om dem (uteblivna leveranser, leveranser utan tester i o ingen kontakt) nu det senaste så jag tog bästpåtest. Snabb leverans, o de funkade ju kanon på mig iaf :) 2 dagar efter första fick jag 2-3 veckor på digitalt. :)
    Tog ett sista idag, sista jag hade kvar hemma o strecken var likadana så det är full rulle i kroppen :))

(Lade upp i mitt galleri för beskådning, så finns nu både på testet från BIM-4 o BIM+2)
    BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • Anonym (kanskegravid)
    a dream within a dream skrev 2013-01-30 07:00:55 följande:

Testlagret stickor är de jag har, fick min leverans dagen efter så deras service har jag inte att klaga på sen vet jag inte hur tidigt de kommer bli + om det nu blir det, hoppas! De står att man kan mäta fram 7 dagar efter äl så kanske börjar smygtesta redan imorgon. Har ändå massa test
  • a dream within a dream

Lycka till!! Och återkom med resultatet för oss nyfikna

Anonym (kanskegravid) skrev 2013-01-30 10:16:22 följande:
    Testlagret stickor är de jag har, fick min leverans dagen efter så deras service har jag inte att klaga på sen vet jag inte hur tidigt de kommer bli + om det nu blir det, hoppas! De står att man kan mäta fram 7 dagar efter äl så kanske börjar smygtesta redan imorgon. Har ändå massa test

VALTER 070820 | BF 130602
  • irmaqueen

jag hade tydligen ÄL lite senare än jag trodde, trodde att jag testade efter BIM men i själva verket plussade jag på BIM-4, rätt tydligt.

• Anonym (kanskegravid)

inga som plussat tidigare än bim -4?

• Stumpan84

BIM -5 testade jag på ... dock var det såååå svagt så jag trodde det var spöktest men dagen efter vart det ganska tydligt :D

• tjockobbe

Hade utan tvekan fått positivt innan BIM-4 om jag testat, men gjorde ju aldrig det för ville ta så sent som möjligt bara för att slippa hålla på med spökstreck o otydliga streck :)
    Bebisen springer inte ifrån dig, förhoppningsvis, så det är verkligen inte nån panik med att testa!

BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • Anonym

Det är inte medicinskt möjligt att plussa på ÄL +5. Ett befruktat ägg planerar in i livmodern på dag 6 (och ja, alla embryon utvecklas lika i början). Vid provrörsbefruktning överför man ofta embryon på just dag 5 (som då kallas blastocyster), på dag 6 "kläcks" de ur ett skal och kan först då fästa i livmoderslemhinnan.

Om man tror att man plussat på ÄL+5 har man helt enkelt misstagit sig på ägglossningstidpunkten!

Efter att ägget har fäst in tar det några dagar (minst 2-3) innan man kan mäta gravidhormonet HCG i blodprov och cirka 4-5 dagar innan man kan mäta det i urin. Dvs det är helt meningslöst att testa innan ÄL +10.

Sen kan man ju fundera på om man vill testa så tidigt ändå, även på BIM -2 testar rätt många som faktiskt är gravida negativt. Det blir ju både en liten besvikelse och onödiga pengar på tester.

• a dream within a dream

Anonym, det där köpte jag förut också, innan jag läste på mig ordentligt. Gör om och gör rätt. Med vänlig hälsning!

Svar på tråden hur tidigt plussade ni???