Fler barn eller ej? Jag mår så dåligt!
Vi är en familj med 3 barn födda -05, -07 och-12.
Jag har hela tiden varit fast besluten om att detta var det sista barnet, funderade t.o.m på att sterilisera mig men nu sen min kompis blev gravid har jag börjat få andra tankar och dessa tankar är så starka att jag sitter gråtandes om kvällarna. Jag vill så gärna ha ytterliggare ett barn som blir ganska tätt i ålder med våran yngste vilket innebär att jag isåfall hade behövt bli gravid under sista halvan av detta året då jag tycker att 2 års skillnad funkat bra förut.
Min fästman som jag gifter mig med om drygt en månad är mer skeptisk och säger att han vill ungefär varannan dag. Han är rädd att de andra barnen ska behöva massor med tid framöver speciellt då den ena av dom utreds hos Bup och är väldigt intensiv och tuff att tas med.
Denna nästan ångest som jag känner inför att kanske aldrig få fler barn är så stark att den överbygger allting annat, jag ser knappt fram emot giftemålet längre trots att det är något som jag längtat efter så oerhört mycket. Jag klarar knappt av att skriva om detta för jag känner hur ont det gör och hur nära till tårarna jag är. Jag kunde inte fortsätta att prata med min kompis igår som glädjs så över sin graviditet utan var tvungen att komma med en dålig ursäkt för att få ett slut på samtalet.
Hur vet man vad som är rätt för våran familj och hur mår ni andra som avstått från att skaffa fler barn mot er vilja?? Jag är så ledsen...