Name skrev 2013-01-30 10:45:13 följande:
Vet inte om det är en fluga just nu att få den frågan, har aldrig fått den frågan förut men nu det senaste så kommer den upp.
Jag söker jobb som inköpare/order, har ingen direkt utbildning inom detta utan har jobbat med det innan och då fått lära mig det jag behövde på företaget jag var på.
Kan känna att intevjuvn går bra ända tills den frågan dyker upp.
Brukar säga att jag är stresstålig och det har lärt mig av och haft stor nytta av när jag jobbade inom restaurang, är lättlärd och har lätt för att ta till mig nya arbetsuppgifter, har jobbat med läkemedel och där är det jätteviktigt att vara noggrann. Lite så men man ser direkt att det var inte det här svaret de var ute efter.
Hur säger ni?
Fast jag tycker att du svarade bra. Om du såg på dem att det inte var det svaret. Ja, då kan jag bara säga att de är oproffessionella anställningsintervjure. Troligtvis menade de att du skulle ha gett dem ditt vackraste leende och sagt att jag är bäst, har världens bästa självförtroende och ställer upp jämt. Grejen är att du svarade bra men det förstår inte människor som inte tänker längre än näsan räcker. Det sitter så många oproffessionella intervjuare och som missar så många bra ev medarbetare.