• Millan83

Förskolepersonal: Kan du barn-HLR?

Du som jobbar inom förskolan, är du utbildad inom barn-HLR? Hjärt- lungräddning med inriktning barn alltså. 

Följdfråga:  Utbildade du dig privat eller genom jobbet? Hur länge sedan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förskolepersonal: Kan du barn-HLR?
  • pigglet

Både under barnskötar- och förskollärarutbildningen har det ingått.
    Sedan har det varit 1 (eller 2?) kurser  på ett av områdena jag jobbade på. Men det börjar vara några år sedan.
    Och så var det en kort utbildning i föräldragruppen när vi fick vårt första barn. Det är den senaste jag gått, och det är 10 år sedan. 

• Lufsan

Nej, har bett om det på alla arbetsplatser jag haft men aldrig fått någon. 

En dag i sänder.
  • 170222

Tyvärr verkar detta vara väldig eftersatt inom skolvärlden över huvudtaget. Det är kunskap som är livsviktig och som verkligen kan rädda liv. Det står tom i arbetsmiljölagen att personalen på en arbetsplats SKA kunna hantera en olycka och att utrustning ska finnas, så stå på er! Behovs hjälp, kolla www.brasakerhet.se 

• Athena86

Fy, omröstningsresultatet (om än bara 3 röster) får mig ännu mindre att vilja lämna ifrån mig lillan på förskola den dagen det är dags!

• 170222

Jag tycker att du ska be/kräva att förskolan utbildar sin personal om dom inte gjort det. Det hör till allmänbildning att kunna Hlr anser jag och om man inte kan det, eller är osäker, bör man gå en kurs. Företaget jag nämnde innan (www.brasakerhet.se) har utbildningar både till privatpersoner (föräldragrupper, kompisgäng, möhippor/svensexor mm) och företag så hör med dom annars så hjälper dom säkert dig/er ????

Svar på tråden Förskolepersonal: Kan du barn-HLR?