• Happymom

Bästa syskonvagnen för bebis och 2,5-åring i storstan?

Kommer att få ett litet syskon till min dotter i juni och funderar på det här med vilken vagn vi ska ha. Dottern är precis 2,5 år nu. Hon sover middag fortfarande och jag tror inte hon kommer sluta innan hon blir tre. Vi reser mycket komunalt i Stockholmstrafiken och går långa promenader (på sommaren). Vi har dessutom 2 km till förskolan. Tycker att Bugaboo Donkey verkar vara en superbra vagn, men är rädd att dottern ska växa ur den alltför snabbt. Tydligen är den anpassad för barn upp till 3,5 år och hon är liten för sin ålder, men när vi testade den var nacken strax under kanten. Det blir inte lätt för henne att sova om hon inte har stöd för nacken. Vagnar liknande Phil & Teds classic paket är nog annars de alternativ som passar oss bäst (men känns trångt). Någon som har erfarenhet och kan dela med sig? Vilken syskonvagn tycker ni är bäst (för storstaden)?

• Svar på tråden Bästa syskonvagnen för bebis och 2,5-åring i storstan?
  • Linaaa87

Vi väntar syskon till sommaren, storasyster kommer då va 2 år o 9 månader. Vi har köpt en babytravel Dublin, har bara hört positivt om den. Har ju tyvärr inte hunnit prova den än, men storasyster har provsuttit den o hon sitter kanonbra!!

• Happymom

Tack för tipset, Linaaa87! Den verkar lite bred för att vara smidig att ta sig runt med kommunalt, men det kanske bara ser ut så på bild? Jag tror Bugaboo Donkey är den enda vagn jag kan tänka mig som har sitsarna bredvid varann, eftersom den går att göra om till enkelvagn.

Någon som har erfarenhet av Gracos tandemmodell? Den ser inte så trång ut, men är kanske väl lång att ta med på t.ex en buss. Billig också (ska man tolka det som att det är dålig kvalitet?), men har inte sett en enda bild med liggdel för bebis till/för den.

• Zargenta

Baby jogger city select är super! Vändbara sitsar och upp till 20 eller 25kg smidig och bra

• Linaaa87

Babytavel e inte så stor, typ den enda syskonvagnen (där sitsarna e bredvid varandra) som man kan åka kommunalt med!!

• hallontryffel

Har haft en P&T vibe till barn med två års åldersskillnad. Vi bor mitt inne i Stockholm och den vagnen passade våra behov; smal och smidig i trånga butiker, tar inte så stor plats på buss/tåg och de gånger vi packade med den i bil fick vi plats med annat också i bagageutrymmet! En "bred" vagn var aldrig ett alternativ för oss efter att ha sett andra flerbarnsföräldrar böka med att få plats/ komma fram med sina "på bredden"-syskonvagnar inne i stan.

Svar på tråden Bästa syskonvagnen för bebis och 2,5-åring i storstan?