Inlägg från: Anonym (Japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Japp)

vad gäller vid ensam vårdnad

kaffeamanda skrev 2013-02-03 19:30:54 följande:
    Så här gjorde jag: Pratade med soc om att jag ville ha ensam vårdnad. Soc pratade med pappan och han ville fortsätta ha delad vårdnad (även om han inte hade någon kontakt med vår dotter) Lämnade in en ansökan till tingsrätten om ensam vårdnad. Eftersom pappan var tvungen att anstränga sig då och om han motsatte sig detta skulle behöva prata både med soc och infinna sig i tingsrätten, så övergav han skriftligen vårdnaden till mig. Har du tur så orkar inte ditt ex med en process han heller      

Är det samma med umgänge?? Att man kan använda samma strategi? Ts: har du frågat om han vill ha kvar vårdnaden? Du får flytta vart du vill med barnen men du måste medverka till att umgänge kan ske.
  • Anonym (Japp)

Erbjud umgänge tillsammans med honom eller bara dagtid. Då har du ryggen fri så inte du blir av ned vårdnad och umgänge. Jag vet att det tar emot och smärtar enormt när barnets pappa beter sig på ett sätt dom gör att barnet far illa och inte vill åka dit. Trust me. Är i samma sits men har alltid erbjudit umgänge som han accepterat just för att ha ryggen fri.

• Anonym (Japp)
    Anonym skrev 2013-02-04 21:10:05 följande:
    Lite trådkapning sådär, om inget umgänge finns avtalat, inte dom utan avtal via familjerätten. Kan pappan i det här fallet komma och kräva att få träffa sina barn sen? 

Menar du att han i ett avtal på FR ifrånsagt sig umgänge? Han kan alltid stämma om umgänge och finns ingen orsaker till att han blir nekad så får han givetvis umgänge..
  • Anonym (Japp)
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2013-02-05 08:21:52 följande:
    De har funderat på flera olika diagnoser men nej de har inte helt kommit fram till vad det kan vara m men han har ju absolut depression, men är väldigt aggressiv och vet inte vad han gör har försökt art såra sig själv men kommer inte ihåg det, så han har nån mer diagnos de har funderat på en typ av epilepsi! just nu får an nte träffa dem eftersom jag skyddar barnen och mig själv, jag kan inte följa med dom för at träffa sin pappa eftersom jag är rädd för han, soc har sagt att jag gör helt rätt så sluta att säga att jag gör fel det var inte det frågan handlade om min fråga var om jag har rätt att flyta vart jag vill när jag fått ensam vårdnad! Och det ha tag ju redan fått svar av dem här som har vart i samma sits. Har inte nån ork att tjafsa här så tack för mig:)

Du får flytta utan hans tillåtelse MEN du måste kunna erbjuda något slags umgänge. Även om soc håller ned dig så är det inte dem dom bestämmer i en ev tvist. Förhoppningsvis är han dock inte intresserad/kapabel till att dra igång nån tvist och du slipper det. Är i samma sits och hoppas att mitt ex inte orkar dra igång någon tvist. I dagsläget dock inte bestämt hur jag ska göra.
Svar på tråden vad gäller vid ensam vårdnad