• spöke

Pojknamn från 20-talet - vilket gillar du MEST?

Här kommer lite mer inspiration för er som letar namn... och lite nöje för er som gillar namn i allmänhet.

I listan finns de tio populäraste namnen för gossar födda på 1920-talet. Vilket namn gillar du mest?

Kommentera gärna vilka du gillar/ogillar. Och vad du tror om framtiden för dessa namn.

SpökeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-30 16:30
    De som vill roa sig med att rangordna en topp 10 får gärna dela med sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-30 16:32
    Flicknamn från 20-talet hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68603276.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn från 20-talet - vilket gillar du MEST?
  • Vulpecula
    spöke skrev 2013-01-30 16:56:18 följande:
    Hehe...

Det blev Gunnar till slut ... Jag tyckte att när jag röstat på flickorna får jag väl rättvisans skull välja något här också.
    Min blogg om namn: olympiasoliver.blogspot.com
  • LunaLunatic

Inget, men Gunnar har trevligast sound...

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Pimpinellan

Jag förknippar inte de där namnen med just 20-talet utan snarare 30-talet eftersom jag känner ett flertal med de namnen i den åldern. Men Karl och Erik är ju tidlösa,det kunde man heta på "min" tid också ju. Gillar inte direkt såna här namn,det fick bli Erik.

• DenNamnbitne

Åh jag älskar 20-talsnamnen. De är fantastiska!

1. Gunnar!
    2. Sven
    3. Erik
    4. Lars
    5. Karl
    6. Nils
    7. Per
    8. Arne
    9. Stig  (inte lika förtjust i)
    10. Bengt  (robust och svenskt men ingen personlig favorit)

• fluu

TYcker egentligen att alla är fina,men jag röstade på Nils eftersom det står på vår lista :)
    Det enda namnet som jag tycker är sådär är Stig - lite tråkigt och så blir det ju Stickan av det och det är fult :P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Göta

Så olika det kan vara. Jag tycker att Stig är det finaste namnet i omröstningen!

Svar på tråden Pojknamn från 20-talet - vilket gillar du MEST?