• Familjen Rockström

Är detta dyrt? turkiet, all inclusiv barnfamilj (två vuxna och två barn)

Har bokat en resa till turket (öludeniz) tre (plus) stjärnigt hotell med all inclusiv. barnklubb och underhållning flera dagar i veckan. nära strand och centrum. vi åker i september.

resan kostar 20800 för två vuxna och två barn (inclusiv transfer och flygat + försäkringar) MEN jag måste höra, är detta dyrt? billigt? normalt? det är första gången vi ska åka utomlands som familj. 

hoppas på svar! 

• Svar på tråden Är detta dyrt? turkiet, all inclusiv barnfamilj (två vuxna och två barn)
  • Jodyanna

Det är billigt.. dock bokar jag aldrig något under 4 plus, helst 5 skall de vara så man är hyffsat säker på att de är ett bra ställe...
    1 vecka eller hur länge? 

• Isabella06

Det är absolut ett bra pris.
    Vi va i alanya förra året. Dock bara ett barn.
    Och inte all in.
    Vi betalade strax under 8000 för flyg och buss.
    Och med mat/glass/underhållning gjorde vi av med drygt 6000.
    Så för oss hade vi inte tjänat på att ta all in clusiv.
    Men då drack vi inge alkohol pga grav. Och vi åt bara utanför hotellet tre gånger.

• Familjen Rockström

ja det är endast en vecka. jodyanna- jag har också hört att man helst ska åka med mer stjänor, minst 4 när man ska ha all inclusive. 

isabella06- vi dricker inte heller alkohol men det kan vara rätt skönt att veta att man har all mat + glass till barnen. sen så kanske man kan äta på andra restauranger med.

så bra då kanske detta var ett bra pris  :) ska betala anmälningsavgiften till den 9 feb 

• Familjen Rockström
    ja det är endast en vecka. jodyanna- jag har också hört att man helst ska åka med mer stjänor, minst 4 när man ska ha all inclusive. 

isabella06- vi dricker inte heller alkohol men det kan vara rätt skönt att veta att man har all mat + glass till barnen. sen så kanske man kan äta på andra restauranger med.

så bra då kanske detta var ett bra pris  :) ska betala anmälningsavgiften till den 9 feb 
  • gosegrisen

Låter som ganska normalt pris om det är så att båda barnen är så gamla att ni måste betala för dem. Inte särskilt billigt, men inte lurendrejeridyrt heller Glad

• mia maria

Jag brukar inte åka AI, men vad jag vet så är det ett rätt okej pris.
    Inte superbilligt o heller inte superdyrt, som ovan skrev

Sen beror det ju helt på vad man själv anser att en resa är värd; tycker ni att den är värd summan så ska ni ju självklart boka  

• MoonFlight

Vi ska till Turkiet i april. För 3 vux, 3 barn (7,5,1) inkl halv pension och transfer så får vi ge 18.500 kr.

• levande charader

Vi har bokat all inclusive till Turkiet för andra året i rad, 4 & 5 stjärniga hotell. 1 v 2 vuxna & 2 barn så landar vi runt 20000:- så det låter helt rimligt tycker jag. Sen beror det ju lite på all inclusive innehållet också.., alla hotell har ju inte lika mycket i sin. I en del ingår bara mat + dricka, i en del ingår mat, dricka, snacks, glass, fika osv...

• stardream

Ganska dyrt tycker jag. vi åkte al inklusive till mallorca 2 vuxna och ett barn (betalade vuxenpris på flyget) en vecka för 8000:- augusti. Bokade flyg och hotell var för sig.

Reste med ryanair, och bokade hotellet på onthebeach.com

• mia maria
    stardream skrev 2013-01-31 17:16:05 följande:
    Ganska dyrt tycker jag. vi åkte al inklusive till mallorca 2 vuxna och ett barn (betalade vuxenpris på flyget) en vecka för 8000:- augusti. Bokade flyg och hotell var för sig.

Reste med ryanair, och bokade hotellet på onthebeach.com

Fast bokar man charter så är 20 000:- ett ganska så normalt pris, åtminstone under sommarlovsperioden.

Jag gjorde en snabb sökning hos Ving på en veckas AI i Turkiet i slutet av juni, o priserna låg då på runt 20 000:-.

Sen kan man ju såklart hitta billigare om man bokar på egen hand, men för charter så är det som sagt ett normalt pris. 
Svar på tråden Är detta dyrt? turkiet, all inclusiv barnfamilj (två vuxna och två barn)