• lemon81

Förhållande med en Narcisst?

Undrar om det är någon som har några erfarenheter av en Narcisst?

Mitt ex sönderanalyserade och nervärderade hela mitt liv till sådan grad att när jag efter 3 år fick en total kollaps fick jag diagnosen Borderline. Vilket nu 8 månader sedan uppbrottet (då han lämna mig så fort jag fick diagnosen) inte alls stämmer och jag har insett att jag blivit psykiskt misshandlad av en Narcissist.

Någon som vill dela med sig? Vad som. Känner mig förvirrad och arg :/

• Svar på tråden Förhållande med en Narcisst?
  • swedemom
    Gå in och läs på tuvaforum.se, ett jätte bra forum för oss med narcissister i relationen...jag har precis förstått att min mamma är narcissist, manipulativ och har psykiskt misshandlat oss hela livet...tuvaforum har jätte bra information, om just detta, hur man går vidare, jour telefoner och tom gratis juridisk rådgivning tom!!! Gå in och läs lite på dessa linkar, har hjälpt mig jätte mycket!!!

vad händer när man utsetts för mycket psykisk misshandel, är att psyket kan dela sig...en sida är den som försvara r sig själv, man lever och agerar kanske på ett visst sätt i försvar, den andra är det riktiga jaget, den man verkligen är men inte blir älskad som...jag har hela min uppväxt kännt mig splttrad som två personer...30 år senare fattar jag varför!!!

tuvaforum.se
    www.narcissism.se/
    www.varningstecken.n.nu/manipulation

sök nån att prata med, skriv ner hur du känner dig försök sätta ord på tankarna och känslorna...ta hand om ditt inre men även hälsan i helhet, försök tänka vad du behöver för att må bra...ät gott och hälsosamt, sedan jag övergått till ekologisk kost mr jag mycket bättre både fysiskt och psykiskt...kroppen är en helhet, psyket och kroppen måste må bra... hitta en hobby och umgås med vänner som du tycker om, lyssna på musik som får dig att må bra eller vad det nu kan vara som du mår bra av. 

Lycka till
    {#emotions_dlg.flower} 
  • gabriella2013

Läs på så mycket du kan! 

Jag har barn med en narcissist som försöker "döda" mig nu. Har aldrig känt mig så älskad som jag gjorde när jag satte honom först, jag fick så mycket kärlek då. När jag inte längre satte honom först pga barnet. Fanns jag inte längre och nu har jag aldrig känt mig så hatad av någon förut. Han lämnade mig, snodde alla pengar, krossade min dröm, hotade, förtalade och försökte spela på mina känslor. Ändå hatar han mig, för att jag inte längre sätter honom först.

En narcissist är ett instängt barn så länge du ser till barnets behov så avgudar barnet dig när du inte gör som barnet vill så hatar barnet dig och trotsar dig. 

Älta, acceptera, lär dig något av det och gå vidare. Nollkontakt! För annars är risken STOR att du trillar dit igen.  

Svar på tråden Förhållande med en Narcisst?