Inlägg från: mrsStatham |Visa alla inlägg
  • mrsStatham

Fickpengar till Teneriffa

Ta med dig lika mycket pengar som om du skulle göra av med under en semester i Sverige?

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham
    Lijkan skrev 2013-01-31 09:46:34 följande:
    Då jag aldrig semestrat en vecka varken i Sverige eller utomlands så behöver jag lite mer konkreta siffror än så, därför frågar jag ifall om det är någon som vet hur mycket de klarade sig på. :)
    Jag tror att jag skulle göra av med 10 000 själv, sedan tillkommer ju kostnader beroende på hur många man är i familjen, hur gamla de är osv osv.
    Men då skulle jag äta ute, shoppa lite, åka på utflykter med mera.

För en familj med ett barn som lagar mat själva på rummet och bara sitter vid stranden eller hotellpoolen kan nog lätt komma undan med under 4 000.

Så mitt svar: Det beror på hur stor budget du har. 
  • mrsStatham
    Lijkan skrev 2013-01-31 10:05:23 följande:
    Nu är det bara jag och sambon, så egentligen blir det ju mest mat och några utflykter annars lär vi ligga mycket på stranden och vid poolen om vädret tillåter. Har funderat på 3000kr, för mig själv då. Det borde ju räcka kan jag tycka. 
    Säg såhär: Det är inte så himla mycket billigare än i Sverige, så hur mycket handlar ni mat för på en vecka?
    Du måste väl haft semester någon gång. Hur mycket har det kostat då? Och du måste väl ändå kunna säga mellan tumme och pekfinger hur mycket det kostar för er att äta ute?
    3 000 tycker jag låter väldigt lite, det är typ 420kr om dagen. Men om du tycker att det låter rimligt för dina kostnader så är 3 000kr lagom. 
Svar på tråden Fickpengar till Teneriffa