• mammamebarn

Ansvar - vart?

Känner så väl igen mig i allt du skriver.

Jag 36 år, mamma till 5 underbara barn, bonusmamma till 2 (nästan)lika undera barn skiljdes för 2 år sedan och det tog inte lång tid innan jag träffade min nuvarande sambo.
    (Mitt X grattade mig till min nya kärlek, tyckte det var kul att jag hittat en ny man att älska, han kom efter ett par månader med samma nyhet och jag grattade honom).   

Min (nya) kärleks X hade då helt andra tankar och började med att anklaga mig för att fördärvat deras förhållande, jag var en ond människa och det fanns inget gott alls att säga om mig och än mindre om honom som valde att "skaffa ny mamma" till sina barn.
    Hon gör verkligen vad hon kan för att vårt förhållande ska gå i kras, jag tror tillochmed att hon manipulerar barnen att tro något de egentligen inte vill.
    Hämtar jag dem på dagis så springer de till mig likt mina "egna" gjort/gör, de kallar mig mamma, bonusmamma, mamma2, plastmamma...

Jag hade mer än gärna pratat med denna kvinna för att visa henne att jag inte vill hennes barn illa, under 1½ år har hon pratat med mig EN gång och det var för att hon var tvungen och hämta lilltösen hos oss och bara ja hemma.
    Hennes fd svägerska är hennes bästa vän och vid familjesammankomster blir det verkligen krystat med henne (min svägerska då) eftersom jag verkligen måste bita mig i tungan för att inte säga något som inte passar.
    Vid ett par tillfälle har min sambo talat om för barnens mamma att får gärna komma hit en kväll (eller ett neutrallt ställe) för att under stilla former träffa mig, så vi i allafall kan ses utan att hon är redo att klösa ögonen ur mig, men det vägrar hon, jag är som sagt bara ute efter att förstöra enligt henne..       
    Jag vill inget annat än att det ska fungera mellan oss, men bara för att barnens skull, vill hon inte tycka om mig, fine, jag köper det, men snälla för sina flickor kan man väl svälja stoltheten och ta tjuren vid hornen..

Mitt X sambo talar jag med utan problem, vi kan tillochmed sitta ner och dricka kaffe, där funkar det mesta utan större problem.

Såg nu att det ser lite rörigt ut, men i slutändan vill jag bara visa dig att du är inte ensam.

Stor kram till oss bonusföräldrar :)       

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
Svar på tråden Ansvar - vart?