• ulle85

Behöver tips på snygg å funktionell vårjacka!

Ska köpa mig en ny vårjacka till mig. Han en son på 2år så kommer bli mycket lek å bus utomhus. Vill ha en snygg å funktionell vårjacka. Gärna en modell som är lite längre.
    Någon som har tips på jacka å var jag kan köpa?

• Svar på tråden Behöver tips på snygg å funktionell vårjacka!
  • kossan

Jag hänger på, undrar samma sak! ;)

• ulle85
    FOA skrev 2013-01-31 18:47:16 följande:
    Vad får den kosta ungefär?

Nja svårt å säga pris... Absolut max 1500:- å då ska de va riktigt bra kvalité!
  • FOA

Själv har jag en Didrickson för dåligt väder och en Tiger of Sweden kappa då det inte regnar.

• FOA

Ja Fjällräven var min första tanke med. Gillar du oljerockar? Själv har jag även en Po.p skaljacka med utagbart foder men tyvärr har de slutat med dem.

Låter trist men jag skulle nog sikta in mig på sk fritidskläder om den ska vara praktisk och passa alla väder. Butikskedjan XL (finns även på nätet) har många märken till ok priser.

• Gurkburken

Jag köpte en lite längre skaljacka från Race Marine (Stadium) förra våren och jag är jättenöjd med den. Passar fint både till vardags och lite finare och står bra emot ruskväder.
    Min är vit, vilket kanske inte är så bra vid bus och lek med en 2-åring, men jag såg att Stadium har en nästan likadan i år som är marinblå.
    http://www.stadium.se/klader/damklader/jackor/143365/race-marine-w-vidvik-jkt?SelectedProductUUID=.RHCROioU6wAAAE76oZLC0m9

Svar på tråden Behöver tips på snygg å funktionell vårjacka!