Inlägg från: Lisaa87 |Visa alla inlägg
  • Lisaa87

I väntan på att sambon blir redo

Vi är i samma situation också. Jag vill ha barn nu, men han vill vänta några år. Jag har jobbat i ett år och han har precis pluggat klart och söker jobb. Så förstår att vi tänker olika.

Men jag tänker att huvudsaken är att han vill ha barn om några år =) Vissa av mina kompisars pojkvänner kan knappt prata om barn och blir jätteäcklade, de vill inte ha barn förrän de är 40 :P Jag är 24 och min sambo 27 år.

• Lisaa87
    Zazou skrev 2013-02-18 10:03:12 följande:
    Lisaa87 precis så är min situation också fast jag är "bara" 22. Men jag blir lite paranoid när man läser trådar här på FL om hur männen helt plötsligt ändrar sig så det blir barnlöst. Så får helt enkelt lita på att det inte tillkommer fler saker på checklistan så fort något bockats av..
    Jag blir lite rädd när jag ser alla som har svårt att få barn. Om jag slutar med mina p-piller kan det ta 1 år innan mensen kommer igång och sen kan det ta 1-2 år innan jag blir gravid. Och vips är man 40 år och har inga barn :P Hoppas jag är en sån som blir gravid efter 1 månad när jag slutat med p-piller =)
    Min sambo vill ja jobb, sen vill han ha lägenhet också. Vi bor i studentlägenhet nu så det kan jag förstå. Men hoppas att han inte hittar på fler saker efter det :P
Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo