Inlägg från: Larsson2006 |Visa alla inlägg
  • Larsson2006

Vi har pratat mycket om barn och det var min man som sa att han tyckte det var dax. Vi flyttade till hus och jag "avgiftade" mig själv från värktabletter för nacken och sedan även ppiller. Från att jag slutade med ppillren tog det ca 6mån innan jag blev gravid. Nu har vi 2 underbara pojkar en på snart 2år och en på 6mån.

Nu till saken. När vi har pratat, fantiserat och drömt så har vi haft 2 barn (vi båda tycker det är perfekt antal då det inte blir så trångt i bilen och det blir ingen som blir utanför i lekarna). Vi båda har sagt att man skall ha nära mellan barnen då de har roligare ihop både som barn och i vuxen ålder. MEN för oss har det alltid varit en av varje!!!
    Jag vill så gärna ha en dotter och är så sugen på att göra ett sista försök! MEN han säger nej! Det är bra med 2 och att han "avlar" bara pojkar så det blir ändå ingen tjej....

• Larsson2006

Vad skönt att du slipper abort!

Önskar mig så ett sista försök på att få en dotter!!!

• Larsson2006

Vi har kollat på ultraljudet med de två vi har idag. Tycker det var skönt att "bråka" med störstabesvikelsen då

• Larsson2006

Hade en toppenmysig dag med mina 2 söner igår och tänkte ändå bara på att få göra ett försök till. Min man har nu börjat lägga fram "bevis" på att 2 barn är bäst. Tex så berättade han hur mycket dyrare det blir att resa och göra vissa saker då "samhället är baserat på 2 vuxna och 2 barn"
    Blir så ledsen när man tänker på att man inte skall få gå igenom allt kul och mysigt och spännande med graviditeten, förlossning och baby tiden. Känns fel mot mina barn (idag snart 2år och den andre på 7månader). Känns dumt att inte kunna nöja mig med dom och glädjas åt de jag har. Blir bara mer deprimerad och ledsen var gång jag tänker på det. Det är en riktig kamp att ta ppillren varje dag. Vill inte lura till mig ett barn men är rädd att jag i stundens depression kommer att göra det...

• Larsson2006

Härligt att låta barnen växa upp i hus. Sååå mycket lättare också!
    Man slipper oroa sig för grannar när barnen gråter, skriker, stojar och väsnas. Och över barnen när grannarna låter. Sedan är det så mycket lättare att sysselsätta dom och hitta på saker ute. Så mysigt att leka i trägården, bygga snögubbar, åka kälke, bada i pool mm. Vår son är dessutom väldigt fäst vid att hjälpa till att rensa rabatter, klippa gräs, kratta löv, sopa, skotta snö, sanda mm.

Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo