Rebban skrev 2013-05-29 17:22:27 följande:
Plopp76: vill bara säga att han kan vara Rätt person för dig även om du bestämmer dig för att påbörja insemination utan honom igen. Tror du att han skulle lämna dig om du påbörjade detta igen? Det viktiga är väll att du fattar beslut som du kan leva med och inte blir bitter på honom sen när det är "för sent" för att få barn? Tänker att det måste vara det värsta för ert förhållande om du anser att det var hans fel att du aldrig fick bli mamma, eller vad tror du?
Absolut! Visst är det så. Och han har oxå sagt att han hellre kliver åt sidan än att jag ska avstå för hans skull. Jag vet inte om han skulle lämna mig. För två månader sen skulle jag sagt ja, men nu vet jag inte. Tveksamt. Men samtidigt blir ju summan av krademumman lika för honom: Han blir "pappa" även om han inte riktigt vill. Han får ju den rollen om vi bor ihop och är ett par. Även om det biologist inte finns nån koppling. Så visst tänker jag att jag då hellre ser att han är biologisk pappa. Och på sätt och vis gör nog han det med.
Precis just nu är jag mellan jobb som det så fint heter, så jag tänker mig inte in i att jag skulle sätta igång inseminationerna i så fall förrens jag har ett jobb igen. Jag sätter mig inte i den situationen att jag gör det på egen hand och inte har ett jobb. Lämnar han mig då... då sitter jag ju redigt i skiten känns det som. Stannar han är det väl tveksamt om det känns helt bra att han ska vara den som betalar allra mest i hushållet för att jag inte har nåt jobb.
Så visst sjutton är det en knepig situation på många sätt :(