I väntan på att sambon blir redo
Jag har varit i samma sits som du. Nu vet jag inte om du är det fortfarande. Men min man sa när vår son var 10 månader att han inte kommer vilja ha fler barn. Mitt livs stora dröm är en stor familj med ca. 4 barn. Dom två år som gått sedan jag fick hans besked har varit dom värsta i mitt liv! Dom bästa också i och med det barn vi faktiskt har, men jag har aldrig mått så dåligt. Och då har jag ändå en hel del bagage att gråta över. Det här var min dröm som jag inte trodde nån kunde ta ifrån mig! Oj så naivt av mig! Men jag kan helt ärligt säga att hade min man berättat för mig redan innan vi fick vår son att han bara kommer vilja ha ett...då hade jag helt ärligt gjort slut. Min dröm om en stor familj är för stor. Dock är det inte lika lätt att bryta upp med nån som man har ett barn tillsammans med. Inte när man fortfarande älskar varandra. Det skulle innebära att jag gav upp 50% av min tid med min son. Det klarar jag inte.
Så jag har gråtit, gått in i flera omgångar depressioner, gått i terapi och bara fortsatt kämpa mig fram genom två fruktansvärda år! Nu börjar jag komma ut på andra sidan och vi planerar faktiskt att snart sätta igång och försöka bli med barn igen! =D Ni kan ju gissa om jag är lycklig! Jag vet inte om det är till någon tröst, men förhoppningsvis får ni andra också igenom er önskan!