Inlägg från: elisa88 |Visa alla inlägg
  • elisa88

I väntan på att sambon blir redo

Jag återupplivar tråden lite istället för att skapa en ny.... 

Jag har senaste veckorna/månaderna blivit Jättesugen på att bli gravid och skaffa bebis med min sambo! Vi har varit tillsammans i 3 år och allt är stabilt (jobb, boende osv). 

Jag har precis slutat med ppiller, men då vill sambon använda kondom. Jag har sagt att det får han göra, men jag är sugen på en bebis, så han vet.. 

Det är dock jobbigt att jag är sååååå sugen på bebis, och inte kan säga det till honom. Jag märker på honom att han blir stressad, samtidigt som han säger att han vill (annars hade vi ju haft ett större problem). 

Så jag vet att han vill, men inte NU. 

Skönt att ha forumet här och skriva av sig lite :) 

• elisa88

Usch måste skriva av mig lite... Igår fick min sambo för sig att jag skulle "lura" till mig en bebis. det skulle jag ALDRIG göra och det vet han innerst inne. Men att han ens trodde det, och hans blick när han trodde att jag försökte bli gravid var hemsk :( 

Han säger att han vill, men inte nu. Han har sagt att vi ska börja innan jag är 30, och nu är jag 26 år. Det är så himla jobbigt. jag vill NU! 

Vi är stabila med varandra, bra bostad, bra välbetalda jobb båda två. Det är så frustrerande att vänta när det känns så bra just nu. 

• elisa88
    All in skrev 2014-06-18 19:24:07 följande:
    Usch.... ja, då är han inte redo med dem tankarna... ni kanke helt enkelt ser helt olika på livet... han kanske inte inkudrar barn i "erat" liv....har ni pratat om det??? ställ krav! Du har rätt att veta sanningen.... min halvbor ville inga barn ha men sa hela tiden till hans tjej att "om några månader" hela tiden. Det förhållandet höll i 10 år, sen kom sanningen fram, idag lever hon med en annan och väntar deras första barn och ho n är 36 år nu..... vänta inte för länge med att ställa krav....

Jag har nog haft en redig PMS sista dagarna... Pratade med min sambo igår och han blev uppriktigt ledsen att jag betvivlade vad han ville. 
    Han vill absolut ha barn med mig och sa till och med igår att det inte alls kommer dröja tills jag är 30 :) 

Det har gått ganska fort för mig med min längtan, det var som att det bara slog till. Så det är bara senaste veckorna/månaderna som Jag verkligen har velat det. Jag personligen tror att min sambo bara behöver vänja sig vid tanken då det ändå kommit upp ganska fort nu. 

Kändes dock vääääldigt skönt att få hans bekräftelse igår att det inte alls är så långt bort och han verkligen vill ha barn med mig :) Vi pratade till och med om namn vi tycker om :) 

/gladare tjej idag än igår 

Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo