• Anonym (sjuk)

Din syn på en sjukpensionär?

När du hör ordet sjukpensionär,vad tänker du då? Vad ser du framför dig? Vad får de göra,enligt ditt synsätt? Får de handla? Simma? Umgås med vänner? Vad tycker du?

• Svar på tråden Din syn på en sjukpensionär?
  • Anonym (låter)

Jag låter dem sköta sitt så sköter jag mitt

• Anonym

Den måste vara gammal.... Förr fanns sjukpensionärer men det gör det inte idag.

• Anonym (låter)
    Anonym skrev 2013-01-31 21:44:22 följande:

Du vet nog vad TS menar iaf?
  • Flygfotogen

Ärligt talat så tänker jag först att de jag känner som är "sjukpensionärer" mycket väl skulle kunna arbeta mer om de skaffade jobb som passade dem bättre utifrån deras förutsättningar. Sen vet jag att de finns de som absolut inte kan arbeta och det är ju trist för dem.

• Anonym (sjuk)
    Anonym skrev 2013-01-31 21:44:22 följande:

ho det gör det faktiskt,jag är sjukpensionär själv. Det heter med ett finare ord sjukersättning :)
  • Anonym (sjuk)
    Flygfotogen skrev 2013-01-31 21:46:33 följande:
    Ärligt talat så tänker jag först att de jag känner som är "sjukpensionärer" mycket väl skulle kunna arbeta mer om de skaffade jobb som passade dem bättre utifrån deras förutsättningar. Sen vet jag att de finns de som absolut inte kan arbeta och det är ju trist för dem.

fast du blir ju inte sjukpensionär enkelt direkt :) Krävs att du testat ALLT på arbetsmarknaden. Vilket gör folk ännu sjukare,så om de väl får pension sen har de Knappt nån livskvalitet alls.
  • Anonym
    Anonym (sjuk) skrev 2013-01-31 21:52:17 följande:

fast du blir ju inte sjukpensionär enkelt direkt :) Krävs att du testat ALLT på arbetsmarknaden. Vilket gör folk ännu sjukare,så om de väl får pension sen har de Knappt nån livskvalitet alls.

Du kan skriva fint på datorn, kanske finns ett kontorsjobb du klarar av?
  • Jennie med ie

Det har dock sett lite olika ut historiskt sett. Ett tag var det "lättare" att bli sjukpensionär, så till den grad att folk som inte ville sjukpensioneras ändå fick göra det i stället för att få ordentlig hjälp med rehabilitering.

• Trädblåsare

De får vara hur mycket sjukpensionär de vill, det bryr jag mig inte om.

• Anonym (sjuk)
    Anonym skrev 2013-01-31 21:57:58 följande:
    Du kan skriva fint på datorn, kanske finns ett kontorsjobb du klarar av?

ett typiskt resonemang! Så i din värld är man FRISK om man kan skriva och läsa? Welcome ro the real world:)
Svar på tråden Din syn på en sjukpensionär?