• MalinEddie

Köper ni också begagnade barnkläder till era barn?

Som rubriken lyder. Motivera gärna era svar.

Avskyr CIO-metoder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper ni också begagnade barnkläder till era barn?
  • GosisMamman
    Bixa skrev 2013-01-31 23:37:06 följande:
    Jag köper både nya och begagnade kläder till barnen. Jag tycker det är lite av ett nöje att gå på bytardagar och hittar jag något som jag tycker är fint och som är fräsch så köper jag det. Gillar känslan av att göra fynd. :) Det blir nog mindre och mindre begagnat eftersom jag tycker det blir svårare att hitta fräscha kläder då barnen blir äldre. Jag tycker också det känns bra att köpa till exempel en reservjacka begagnat för då spelar det inte så stor roll om den inte används särskilt mycket.

Sedan tycker jag också att det känns så onödigt att slänga bort fina och hela barnkläder, så dem som mina barn växt ur och som inte är så slitna ger jag bort.        
    Hur funkar sådant med bytardagar? Har aldrig begripit detta :/
    Fem gånger mer kärlek - Martin Forster. En bok alla föräldrar borde läsa!
  • zumba

Klädbytardag är som en loppis , man lämnar in o folk handlar

• iser

Ja, jag köper mycket på Tradera. Då köper jag ofta de märken som är lite dyra i nypris typ småfolk, villervalla etc eftersom man får helt bra snygga plagg för mindre än halva priset. Annars ärver jag nästan alla kläder av systerbarnen. Jag tycker att det är viktigt även ur miljösynpunkt och så är det en rolig hobby. Både att sälja och köpa.

• FabulousMom

Nej, men min mamma gör det så han använder begagnat också.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • GosisMamman
    zumba skrev 2013-01-31 23:43:09 följande:
    Klädbytardag är som en loppis , man lämnar in o folk handlar
    Jaha, trodde det var att man lämnade in plagg och fick ta lika många man lämnat in. Har dock aldrig fattat det där soms agt. Men då var detta nåt helt annat, tack för svar =)
  • FabulousMom
    GosisMamman skrev 2013-01-31 23:50:53 följande:
    Jaha, trodde det var att man lämnade in plagg och fick ta lika många man lämnat in. Har dock aldrig fattat det där soms agt. Men då var detta nåt helt annat, tack för svar =)

Jo jag tror att du har rätt, så har jag också förstått det som. Att man lämnar in plagg och får ta lika många som man lämnat in.
    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • GosisMamman
    FabulousMom skrev 2013-01-31 23:58:30 följande:

Jo jag tror att du har rätt, så har jag också förstått det som. Att man lämnar in plagg och får ta lika många som man lämnat in.
    Ja och DÅ blir jag lost. Om jag lämnar in 10 plagg men bara hittar 5, hur blir det då liksom? Får jag 5 stycken på nästa marknad?
    Ja du fattar *s*
  • Bixa
    FabulousMom skrev 2013-01-31 23:58:30 följande:

De bytardagar jag varit på har man kunnat lämna in kläder som man prissatt och sedan har vem som helst fått köpa dem. Det är mycket jobb med att märka upp kläderna man vill sälja så jag har bara gjort det en gång, men roligt att gå runt och titta/handla.
  • zumba

Nä det funkar som en loppis , det är inte byte ! Man prismärker kläder o går dit o lägger upp dom på bord o sen kommer folk dit o köper o det som är kvar av det man lämnat in får man hämta tillbaka o får pengarna man sålt för !

• GosisMamman
    Bixa skrev 2013-02-01 00:04:31 följande:

De bytardagar jag varit på har man kunnat lämna in kläder som man prissatt och sedan har vem som helst fått köpa dem. Det är mycket jobb med att märka upp kläderna man vill sälja så jag har bara gjort det en gång, men roligt att gå runt och titta/handla.
    Jo men så gör vi också, vi har utvecklat ett system här hemma så det går i rasande fart *s* Förrförra gången vi var med hade vi 120 artiklar men då var det ingen övre gräns.
    Sen kan man hoppas på att få samma nr nästa gång så slipper man märka om =)
Svar på tråden Köper ni också begagnade barnkläder till era barn?