Inlägg från: Sylvestra |Visa alla inlägg
  • Sylvestra

Jordbruksverket- lön för handläggare

Anonym (arbetslösa jag) skrev 2013-01-31 23:56:57 följande:
    Har sökt en tjänst på jordbruksverket i Jönköping som handläggare. blir alltid lika nojjig varje gång man söker jobb och börjar tänka på anställningsintervju. Vet inte om de vill att man kommer med löneanspråk vid eventuell intervju och jag är jättedålig på att löneförhandla. 

Vad bör man få för ingångslön med 4,5 års högskolestudier i relevanta ämnen?

Facket ger ju lönerekommendationer men de är ju oftast baserade på privata näringslivets löner och jag vet att kommunal och statlig sektor ofta ligger en bit under. 

Ring och prata med fackliga representanten på jordbruksverket. I platsannonsen brukar stå ett namn och telefonnummer till denna. De har bra koll på hur löneläget ser ut inom myndigheten. 
  • Sylvestra
    Anonym (arbetslösa jag) skrev 2013-02-01 00:13:17 följande:
    10e percentilen innebär väl att 10% tjänar mindre än 25500kr? Då tar jag för givet att de nyanställda ligger i den gruppen men tyvärr redovisar de inte lägsta lön. Men 23- 24000 borde vara rimligt kanske?
    Nu vet inte jag vilken statistik Anonym 00:02 har sett, men statistiken brukar ofta vara uppdelad per examensår. 23 000 för en nyutexad tycker jag låter lite jämfört med den myndighet där jag jobbar, men det kan ju skilja mellan myndigheter och arbetsuppgifter. Begär inte för lite heller, det straffar sig i längden. 
Svar på tråden Jordbruksverket- lön för handläggare