Samarbetssamal?
Har ett flertal gånger gett rådet för min sambo och hans ex som han har tre barn med att gå på ett samarbetssamtal och nu äntligen är det pågång. Samtidigt har jag legat flera nätter och grubblat, eftersom jag läser på ett flertal sidor att det är till mammans fördel och att pappan oftast körs över.
Nu är det så att det är oftast JAG som är problemet enligt henne. Allt han säger kommer i grund och botten från mig tydligen. Både hon och jag har spytt galla över varandra men jag har bett om ursäkt varje gång. Utan respons men för barnens skull så vill jag inte ha något otalt.
Varje gång bytet sker är det något nytt. Oftast handlar det om mig.. Dom gånger jag inte kunnat följa med och byta. Hon har från dag ett velat ha barnen mer än varannan vecka men det funkar så bra med byten för dom och för oss, så det har aldrig kommit på fråga ens.
Hur resonerar dom på ett samarbetsssamtal, kan hon ljuga ihop historier om mig så dom tror att barnen far illa pga våra konflikter? jag kan ju inte försvara något jag sagt eftersom jag inte får medverka. Hennes personliga aggressioner mot mig går ut över barnen. Allt vi vill är att det ska gå så smidigt som möjligt, bara höras av ang barnen och viktiga saker, inte vad dom har för kläder vilken dag, som hon nu kan ringa och undra..
Undrar också om pappan inte får fara iväg och jaga tillexempel utan att meddela henne när det är hans veckor? Hon hotar med att inte lämna barnen om han inte kan säga om han ska jaga eller göra annat.
(handlar om rätt små barn och jag och min sambo har barn ilag också)
Nu gjorde jag en väldans lång historia kort !
Tacksam för svar!