• Anonym

Samarbetssamal?

Om jag förstått det korrekt tar de inte någons parti på samarbetssamtalen utan fungerar mer som en medlande neutral tredjepart. Om mamman är genuint orolig för sina barn får hon antingen göra en orosanmälan eller stämma pappan misstänker jag.

• Anonym

Men lämna kommunikationen till föräldrarna och lägg av att tjafsa med exet. Radera och blockera hennes nummer om du inte kan låta bli. Lita på att din man klarar av att hantera exet och om du inte gör det är det bättre om du fokuserar din energi på att jobba på ditt och mannens förhållande istället. Angående orosanmälan, vem som helst kan göra en sådan till socialtjänsten om man misstänker att nåt barn far illa. Det är inte en anmälan mot dig utan en anmälan gällande barnens välfärd. Socialtjänsten utreder sedan fallet och förälderns/föräldrarnas förmåga att ta hand om barnen dom anmälan gäller. Om man sköter sina barn efter konstens alla regler så har man inget att oroa sig för.

• Anonym

Alltså, egentligen kan du skita i helt fullständigt vad hon tycker och tänker. För dig spelar det ingen roll om hon är svartsjuk eller kontrollgalen. Slopa all kontakt med henne och lev ditt liv tillsammans med din man som ni behagar. Hon kommer aldrig att vinna boendet i en tvist utan bevis på att barnen far illa så allt hon kommer med är tomma hot. Din man (och du i nödfall) kan låtsas lyssna på henne och låta det som kommer in genom ena örat gå ut genom andra. Ni kan nicka ibland för att ge intrycket att ni lyssnar. Sluta lägg din energi på henne. Hon förtjänar inte det och du blir bara dränerad och förbannad i onödan.

• Anonym

Det är helt upp till den som håller i samtalen.
    I mitt fall satt exet och skrek, svor och hotade på samtalen och samtalsledaren såg bara rädd ut och lät honom härja fritt. Hon kom så småningom att försöka få mig att gå med på allt med motiveringen "så han håller sig lugn med barnen".

Svar på tråden Samarbetssamal?