• qosmo

Hur funkar det med bebisar på flygplan???

I maj ska vi åka med ryanair till kroatien.

Hon kommer då 7 månader.

Undrar lite hur de funkar..? Har sett förut att föräldrar får nåt speciellt bälte så man har barnet i knät.

E de nåt man måste förboka?

Sen undrar jag om det är tillåtet att ta med mat till henne på planet??
    Går skötväskan som ett handbagage??

Nåt mer som e bra å ha me sig lr veta när ja ska flyga me min lilla?:)

Tack!!

• Svar på tråden Hur funkar det med bebisar på flygplan???
  • Alexi

Många bolag har olika regler, läs på ditt bolags hemsida. Men självklart får du ha med mat till en bebis och säkerhetsbälten har flygplanet.

• GrönaDruvan

Mat får du ha med. Det borde ju funka samma på alla plan. När du bokar resan så skriver du ju hur gammalt barnet är, och är barnet under 2 år så får man ju sitta i knät och får bälte. Skötväska går som vanligt handbagage.

• Pippilångstrump

Du bokar ju bebisen som bebis när ni bokar biljetter då vet de att en bevis ska med.
    Bälte har de.
    Mat ska man få ha med genom säkerhetskontrollen då det är till ett spädbarn. Dock ska man vara beredd på att öppna allt och äta av det.
    Du får nog kolla vad gäller bagage för bebisen. För det bolag vi åker mest med så har bebis inget handbagage men incheckat bagage och vagn. Ryanair är stränga med vikt och storlek och antal handbagage så de lär se det som ett bagage.

• vårmamma

På vissa flyg kan du förboka din sitt plats och då även få tillgång till en "vagga som de hänger framför dig, gäller platserna längst fram, väldigt bra

• qosmo

okejtack för svar! Å tack för länken där..läste precis att dom inte kan värma barnmat lr mjölk...hur skjutton ska man göra då :S:S:O

• Alexi

De har ju tevatten, bara att blanda med kallvatten till lagom temp. En sjumånaders behöver ju ingen riktig mat just på flyget.

• Fosse

bälte får du som alla andra säger, + en egen flytväst till bebisen.

ta med vällingpulver och en flaska med vatten så kan du blanda med varmt tevatten precis som någon föreslog.
    kan också vara bra att ha med lite majskrokar eller rån. Bananer är perfekt att ta med, bara att skrapa med en sked så har du färdig frukpuré!

Har ni en surfplatta så ladda med teletubbies eller något annat roligt, kan vara bra att distrahera med.
    Jag brukar även köpa 3-4 ny leksaker som jag kan packa upp allt eftersom.

• Fosse

glömde en sak! Nässpray kan vara bra att ha om det verkar som bebisen får ont i öronen.

Svar på tråden Hur funkar det med bebisar på flygplan???