Inlägg från: frökenelisabeth |Visa alla inlägg
  • frökenelisabeth

Värre för varje natt! (9 månaders bebis)

mymlis skrev 2013-02-01 21:08:37 följande:
    Absolut är det separationsfasen, det har jag oxå listat ut Hon var i den för ett tag sedan och sedan blev det bättre, så naiv som jag är trodde jag att det var över. Haha, det kom tillbaka med förnyad styrka.

Ja, vissa nätter blir det samsovning för hon verkar behöva det, men man vill ju inte lägga sig redan vid halv åtta. Så tiden fram tills vi lägger oss får hon ju ligga själv och då har hon som sagt börjat med att vakna en massa och gråta...   

Jag lägger mig många gånger med sonen, har provat att hålla honom vaken lite längre så att det kanske mer blir mellan åtta-nio. Plusset är att jag själv får sova mer då, samt att han faktiskt också går att hålla i sängen lite längre, så att vi kan gå upp strax efter åtta.

Min son har aldrig sovit hela nätter, men de senaste månaderna har det verkligen varit många uppvak, som jag minns det sen han var runt 5 månader gammal. Håller tummarna för att det snart går över!  
  • frökenelisabeth

Jag vet vissa som fått bättre nätter av att verkligen ge MYCKET mat. Så är ju värt att prova!

Annars tycker jag inte man ska tänka att det går åt fel håll. Har hört att just perioden 6 mån - 1 år är den absolut värsta för sömnen, eftersom det händer så mycket i utvecklingen för de små.

Förutom det som vi ju alla redan gör, se till att de får i sig tillräckligt med mat under dagen, hålla bra läggningsrutiner osv, så tror jag det som gäller är att hålla ut och tänka att det blir bättre    

Svar på tråden Värre för varje natt! (9 månaders bebis)