Äter ni middag framför tvn i er familj?
Berätta gärna hur gamla barnen är i familjen och varför ni väljer att göra som ni gör.
Berätta gärna hur gamla barnen är i familjen och varför ni väljer att göra som ni gör.
Nej, det har vi faktiskt aldrig gjort. Vår son är bara drygt 2 år, men jag har mycket svårt att tro att middag framför TV'n skulle kunna bli en realitet här hemma...
Då och då gör vi det.
Har barn på 6år och 1år.
Varför, ja varför inte om det är något vi inte vill missa!
Ja, justd. Vi har tv i köket. Äter inte i vardagsrummet.
Nej aldrig, däremot har det blivit något i matväg t.ex kyckling vingar en lördagskväll.
2år,5 år och 8 år. Äter inte framför tv,n av naturliga skäl.
vi gör det inte ofta alls men händer bara för attt våran fyraåring uppskattar de så mkt å man ser på henne hur mysigt hon tycker det är:)
Min sambo jobbar borta varannan vecka och åker måndagar, då brukar min 3-åriga dotter få se på Disney Channel medan vi äter. På måndagarna alltså, när pappa har åkt.
Har en liten plattskärm på fönsterbrädan i köket som vi kikar på ofta, till morgonen är det frukosttv bland annat.
Barnen är 8 månader, 26 månader och 5½ år
Tror ni det beror på hur man själv är uppväxt till viss del? Själv är jag uppväxt med att vi åt middag vid matbordet tillsammans utan fokus på annat än varandra och maten och det är inget jag vill gå ifrån. Jag har också träffat familjer som blir störda utan ljudet av tvn i bakgrunden. Jag röstade för "vid speciella undantag" då det har hänt om vi har beställt hem mat och samtidigt ser än film när vi väntar på maten och väljer att fortsätta filmen istället för att avbryta när den kommer t.ex. Snacks/plockmat är något annat, det kan vi lätt äta framför en film eller melodifestivalen t.ex men just middag och andra måltider känns konstigt att äta någon annanstans för oss.
På helgen sitter vi ofta i vardagsrummet och kikar på nåt bra och äter typ tacos eller annan mat men oftast har vi då väntat tills dom 2 minsta barnen sover...